Belgische BTW onlogica

Boekhouder

/ #20 Plezier beleven aan je werk...

2013-01-28 14:48

Ik zit al meer dan 30 jaar in het vak, en heb mijn job altijd met veel plezier gedaan...
Maar wat onze regering sinds hun aantreden al over mijn hoofd heeft gekapt degouteert mij uitermate. Beslissingen worden genomen in het licht van opbrengst, de belastings- en parafiscale druk op het werkende gedeelte van de bevolking is nog nooit zo hoog geweest, er is een toenemende rechtsonzekerheid die ondernemers en ondernemingen verlamd, de genomen beslissingen getuigen allemaal van een hemeltergende korte termijn visie en de heren regeerders zien nooit verder dan de datum van de volgende verkiezingen... Ondertussen raakt iedereen gedemotiveerd, en de rekeningen blijven de pan uitswingen, ondanks de goed-nieuwsshow die onze politici elke dag blijven verkondigen. Er is geen enkele politicus met ballen, die durft zeggen waar het op staat: werken dien opnieuw beloond te worden, mensen met problemen dienen geholpen te worden, dus ja, solidariteit, zeker, maar ook verplichtingen en activering... Nog enkele Ford en Ardelor debabacles (en het zal zo evolueren, want ze zijn uiterst hardleers) met brugpensioen en voordelen allerhande, en 90% van de Belgen ligt in een hangmat, terwijl de overige tot hun 72 kunnen blijven werken en 80% van hun lonen en verdiensten afdragen om de boel te kunnen blijven betalen. Doodmoe wordt een men ervan...