Verdubbeling inschrijvingsgeld DKO: Nee! Brief aan Minister Smet


Gast

/ #459 Email Pascal Smet

2013-01-09 00:06

Ik heb Pascal Smet enige tijd een email verstuurd met daarin de vraag waarom hij het inschrijvingsgeld wil verdubbel, dit is zijn enige ontwijkende en onduidelijk antwoord, hij spreekt hier over "meer gelijke kansen en kansarme gezinnen meer stimuleren, maar ik zie toch niet in hoe hij dit zal doen door het inschrijvingsgeld te verdubbel. Van mij mag hij een hervorming aan het deeltijds kunstonderwijs geven. Maar blijf van het inschrijvingsgeld af, het is al duur genoeg.
Dit is zijn antwoord:

"Iedereen is het er over eens dat ons Deeltijds Kunstonderwijs aan een hervorming toe is. Ik deel daarbij ook de bekommernis dat het inschrijvingsgeld geen obstakel mag zijn om deel te nemen. Hervormen wil niet zeggen dat we mensen willen gaan uitsluiten door een hoger inschrijvingsgeld. Integendeel kansengroepen moeten extra gestimuleerd worden om aan het deeltijds kunstonderwijs deel te nemen.
De discussienota gaat over een grondige vernieuwing en dus ook over de nieuwe inschrijvingsgelden.
Laat me duidelijk zijn. Wat nu op tafel ligt is een discussienota en nog niet beslist. Grondig hervormen betekent immers ook met de sector serieus in dialoog gaan. Alle argumenten worden beoordeeld en desgevallend meegenomen.


met vriendelijke groeten


Pascal Smet
Vlaams minister van Onderwijs, Jeugd, Gelijke Kansen en Brussel"