Behoud van het Vereenigingsgebouw (tuf)

een beste buur

/ #133

2012-03-21 15:38

beste mede-stedebroecers,
met interesse heb ik jullie reacties gelezen. het is jammer, vind ik, dat er een verkeerd beeld geschetst wordt van de situatie. niemand van de omwoners van het vereenigingsgebouw heeft, voor zover ik weet, een probleem met de huidige gang van zaken in het gebouw. De petitie die jullie hier kunnen tekenen is dan ook niet bedoeld voor behoud van het vereenigingsgebouw, want daar is niemand op tegen. biljarten, partijen, trouwfeesten en zelfs de kermis, prima! we weten dat dat bij het vereenigingsgebouw hoort en daar houden we rekening mee. misschien is het niet ideaal om 4 dagen ingebouwd te zitten tussen hekken en kotsende jongeren :), maar inderdaad, dat is traditie en hoort erbij.
ons bezwaar zit hem in de UITBREIDING van het vereenigingsgebouw van dorpshuisfunctie naar cafe. met een cafevergunning kan het vereenigingsgebouw Iedere dag open blijven tot 2 uur snachts en zullen er heel wat nieuwe en andersoortige activiteiten te vinden zijn in het vereenigingsgebouw. die niets meer van doen hebben met vereenigingsleven. daar zitten wij als omwoners niet op te wachten en dat lijkt me, zelfs voor de jeugd die graag stappen wil, ook niet moeilijk voor te stellen.
dus zorg dat je op de hoogte bent van wat er echt speelt. er wordt door omwoners niet geklaagd over het vereenigingsgebouw als in de huidige voorziening, die vinden wij opzich prima (op incidenten na, maar dat is verder tussen ons en de beheerder en daar komen wij wel uit). Wel hebben wij bezwaar tegen een cafefunctie van het vereenigingsgebouw, zo midden tussen de huizen met gezinnen en werkende mensen. het is dus ook niet zo dat wij klagen terwijl we 'wisten waar we kwamen wonen' want een dergelijke functie (cafe iedere avond tot in de nacht) heeft het vereenigingsgebouw nooit gehad sinds wij hier wonen!
Laat je informeren over de werkelijke situatie en we wensen jullie een fijne kermis toe. Houden jullie een beetje rekening met ons, snachts bij het weggaan?? Dank!