Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Burgertje

/ #2129 Schrijver van dit verhaal, sorry maar ik wilde het hier toch ff plaatsen

2012-03-07 02:24

Als buurtbewoner, dus als belanghebbende, kan ik u melden dat ik de reactie van de spreker namens SIP geheel terecht vind. Wij bewoners zijn tegen de moskee.Tegen de moskee op DIE locatie. vanwege de veiligheid, vanwege het groen, vanwege het uitzicht, vanwege de waardevermindering van de huizen. Meepraten heeft geen zin. Wij willen geen groot gebouw, waar veel mensen op af komen uit alle delen van Zoetermeer. De enige oplossing is om zo'n moskee te bouwen op een nieuw bouwterrein en mensen, nieuwe bewoners, zelf te laten kiezen of ze in de buurt van of naast zo'n grote gebouw met zoveel aanloop willen wonen. Die plek op de Roggeakker verandert van een rusige omgeving in een drukke buurt met meer verkeer, herrie, rondhangende personen. En DAT willen wij niet. Geen moskee op die lokatie is de enige oplossing. Geef het geld terug aan ICZ, doe iets nuttigs met dat grondje voor de buurt!!! En geef ICZ een plek waar iedereen tevreden over is, en waar mensen zelf kiezen of ze er in de buurt willen wonen. Dat is alles wat al dit gediscussieer en geld- en tijdverspilling om de boel aan te passen kan stoppen. Zo moeilijk is het niet, meneer Speel en kornuiten!!! Gun ons het behoud van onze wijk en gun het ICZ een moskee, een mooie moskee, voor mijn part met minaretten, een grote EIGEN parkeerplaats. Duw dit niet door ieders strot!.