Behoud het cultuur-historische eeuwenoude jaagpad en beschermd dorpsgezicht in Winsum!

Gast

/ #1

2025-03-28 14:38

Op zich vind ik het goed dat de gemeente de bewoners vraagt naar hun 'erfgoedpareltjes', maar als ik naar de reacties kijk, dan vraag ik mij af: wat kun je hier eigenlijk mee? Natuurlijk komen de meest bekende parels meteen wel naar voren en gelukkig zien we er nu ook nog een paar minder bekende bijkomen, maar er zijn nog onnoemelijk veel VERBORGEN erfgoedparels die je met deze enquête niet boven tafel krijgt. Deze petitie is daar het bewijs van: bij de nieuwe plannen voor het Boogplein was aan de cultuurhistorie helemaal niet gedacht en zie eens hoeveel reacties dat heeft opgeleverd. Zet de 735 van deze petitie, dat slechts over één onderwerp ging, nu eens af tegen de reactie van 963 van deze enquête waar het over het gehele gebied van de gemeente Het Hogeland gaat....!

Dit pleit ervoor dat bij elke ruimtelijke verandering, dat voordat je begint, er ALTIJD eerst gekeken moet worden naar de aanwezige erfgoedparels en schakel daar dan vervolgens de bevolking/bewoners bij in om ook de verborgen pareltjes boven water te krijgen!

Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...