Stop het pensioen verraad! (10-03-2017 veel verwijdert aan links)


Gast

/ #357

2016-07-03 09:27

Het is evident dat een gezonde Europese samenwerking ten goede komt aan een stabiele sociaal economische samenleving. Het wordt echter steeds duidelijker dat persoonlijk gewin door een kleine groep boven het algemeen belang gesteld wordt en hierbij een gedrag vertoont van de bully in de zandbak: "geef mij je speelgoed, want ik heb daar recht op", het drogargument kracht bijzettend door de arm van het slachtoffer om te draaien. Het feit dat deze kleine EU groep ook nog ondemocratisch zichzelf de beste plaatsen in de zandbak hebben toegeeigend maakt het steeds moeilijker om het EU-instituut serieus te nemen en te accepteren.
Het tweede pensioenverraad is niet alleen een gevolg van het sociopatische gedrag, maar ook van de naive kortzichtige handelswijze van onze volksvertegenwoordiging. Wellicht, maar dat is speculatie, ook gevoed door de jacht ook lucratieve (bij)baantjes en het gevoel om met de "grote jongens" te mogen meespelen.
Pensioenen zijn van de inleggers, niet van de bestuurders, die hebben tot taak om er zo goed mogelijk op te passen. En dat laatste wordt niet gestand gedaan. Soms vraag ik me wel eens af hoe de mensen die rampspoed veroorzaken rustig kunnen slapen. Oh, ja, sociopaten,,,,,geen empathie alleen voor zichzelf,die slapen de slaap der eigengerechtigheid.