€200 en nog veel meer: GEEN STIJL


Gast

/ #1060

2011-10-29 01:49

Het stoort mij dat door onjuist gebruik van de psychologische zorg veel mensen alleen uit kostenoverweging (betaalt de verzekering wel/ niet alles) in de 2e lijn terecht weten te komen terwijl ze in de eerste lijn thuis horen. Dit is een van de kostenposten waardoor we nu afgestraft worden met een eigen bijdrage in de 2e lijn. Mensen met GGZ problematiek zijn vaak niet heel kapitaalkrachtig maar zijn wel afhankelijk van deze zorg om goed te kunnen functioneren. Ik ben daarom tegen de wijze waarop deze extra eigen bijdrage in de GGZ zorg tot stand komt. Persoonlijk kan ik deze kosten wel opvangen, dus als het er dan toch van moet komen pleit ik voor een inkomensafhanelijke bijdrage waardoor de mensen met lage inkomens buiten schot blijven. En als je naar bezuinigingen kijkt, kijk dan eens naar alle tegemoetkomingen voor chronisch zieken en srbeidsgehandicapten. Ik heb afgelopen maanden bijna €1.000,- netto ontvangen uit allerlei potjes. Erg leuk maar onnodig in mijn geval. Ik heb vernomen dat deze uitkeringen de staat ergens tussen de €200 en 250 miljoen kosten. Maak dit ook inkomensafhankelijk en er hoeft veel minder op andere punten binnen de GGZ te worden bezuinigd.