MANIFEST: LEEFSTIJL GEZONDHEIDSZORG HET ALTERNATIEF (Petitie Het Roer Moet OM)


Gast

/ #1409

2016-04-23 19:42

Ik werk zelf in de zorg (bloedafname) en ik ervaar de werkdruk als zeer onprettig. Ik kan niet de zorg bieden zoals het zou horen - zoals ik ooit ben opgeleid. Men spreekt van aantal patiënten per uur 'verwerken' - alsof het een fabriek is.

Het toppunt is nog dat er patiënten aan de balie komen en bepaalde testen die de arts heeft aangevraagd toch laten wegstrepen, omdat ze niet zeker weten of dat door de verzekering vergoed wordt. Hoe kan de arts dan een goede diagnose stellen? De zorg is ernstig in het gedrang.

Het gaat niet om mijn salaris, daar ben ik tevreden mee - maar wel om de grote druk in mijn werk en de keuzes die gemaakt worden door de patiënten zelf, die niet gemaakt zouden mogen worden.

Ook zelf heb ik medicijnen voor de nachtrust moeten wegstrepen, omdat ik ze niet kon betalen. Maar slechte nachtrust en een baan met veel werkdruk is geen goede combi. Het zorgt ook weer voor ziekmeldingen en dat ik niet goed functioneer. Dat kan niet in de zorg (en ook niet in een andere baan). NL gaat kapot onder dit beleid ...

Men zou zich moeten afvragen waar echt geld verspilt wordt. Efficiënter werken door prikrondes te combineren. Soms worden bepaalde onderzoeken ook aangevraagd, terwijl er al geprikt is. Deze onderzoeken kunnen soms ook na bepaald worden uit het bloed wat 's morgens geprikt is.

Zo heb ik ooit vernomen dat een aantal ziekenhuizen samen verbandmateriaal en toilet papier bestellen. Zo kunnen ze kwantum korting afdwingen. Kijk .. zo kan zorg ook goedkoper.




Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...