Geen mega kippenstallen in onze achtertuinen.

Gedupeerde
Gast

/ #36

2016-02-06 14:45

Ik woon al een hele tijd op de Heesdijk en kom zelf ook van het platteland.Maar de laatste jaren verschijnt het ene kippenbedrijf na het andere.Zoals bekend geeft dit veel overlast van vliegen,geurhinder (vooral van mestkippen)en fijnstof.Zelf werk ik in de gezondheidszorg en weet hoe het is als mensen longtumoren en "stof"longen hebben.Dit is iets wat je niemand toewenst.Ook is er al veel gewaarschuwd dat er teveel antibiotica gebruikt wordt waardoor er teveel antibiotica in kippenvlees zit.Er zijn dan ook steeds meer antibioticums waar de mens resistent voor is.En nu komt er alweer een kippenbedrijf bij in onze achtertuin.Ik ben dan ook erg bezorgd voor de gezondheid van mijn gezin en voor mezelf.De gemeente slaat zich op de borst, kijk eens hoe goed. De gemeente Ravels heeft 30% van alle kippenbedrijven van Vlaanderen.Maar slaat de gemeente zich ook op de borst als ze over 20 jaar de gemeente zijn met de meeste longtumoren en stoflongen.Nee dan zijn de "heren" die nu in de gemeenteraad zitten al lang en breed weg en interesseert het hun niets meer. Maar wij zitten er maar mooi mee. In het buitengebied is er alleen plaats voor de boeren en niet voor de burgers .Deze kunnen hun huizen niet meer verkopen als ze rondom in de stallen zitten.Daar heb je dan heel je leven voor gewerkt. Als we dan toch geen recht meer hebben om hier te wonen dan moet de gemeente ook zo fair zijn om de burgers uit het buitengebied voor een fatsoenlijke prijs weg te kopen.