Dierenvrienden tegen vuurwerk!


Gast

/ #1177

2016-01-04 22:27

Ik heb een hond die erg traumatisch reageert op vuurwerk. Het duurde dagen voordat hij weer bij zichzelf terug was en de vacht er weer normaal uit zag.
Dit jaar heb ik een middel op natuurlijke basis gebruikt, de hond is gewoon alert, maar reageert anders op de impulsen. En dit heeft goed gewerkt, was er al 3 weken van tevoren mee begonnen. Heb wel op advies de dosering naar 1 1/2 keer zoveel verhoogd, vanwege de trauma.
De reactie's waren nu alleen maar het hijgen, trillen en de ogen waren groot en zwart en zijn kop was wel erg spichtig. (golden retriever). Maar hij heeft ook lekker bij de bank, waar ik zat, geslapen. Een enorme vooruitgang. Dit middel: stress middel bij honden van AmiQure, is echt aan te bevelen. Geheel natuurlijk.

Maar ik ben tegen het vuurwerk geknal zoals het de laatste jaren gaat. Ook al is het zogenaamd verboden......3 weken lang is er vuurwerk afgestoken en vooral de laatste week van het jaar, continue. Verschrikkelijk. Dat is niet leuk meer voor mens en zeker voor de dieren.