BETERE WET (België/Vlaanderen): EEN DIER IS GEEN DING!!

Petitie-eigenaar

/ #246 Re:

2015-12-24 07:31

#233: -  

 DAg beste,

JA, van de directeur Dierenwelzijn Vlaanderen heb ik gehoord dat alles op vrijwillige basis moet gebeuren: gemeentebestuur moet akkoord gaan, politiemensen moeten willen meewerken.Nochtans zegt hij ook dat er gelijkvormigheid moet zijn, dus dit is wel een tegenspraak want nu zijn er gebieden die echt goed werk leveren met opgeleide politie: Limburg is heel goed, en andere streken daarentegen waar men daar (nog) ongevoelig voor is..zoals het 'achterlijke ' West-Vlaanderen (sic-hi) Antwerpen is ook beter met GAIA als medewerker in de raad van dierenwelzijn. Vele steden hebben enkel een slecht dierenasiel, en een schepen van dierenwelzijn die dan nog deze verdedigt..dus volkomen waardeloos.

Toch de moed niet opgeven, net zoals ik zijn er moeilijke momenten en denk je dat het moeilijker is dan de BErlijnse muur doorbreken.. Er is de tegenwerking van collega's , politici, en de rechters moeten ook nog het laatste woord hebben bij straffen.. Vele spelers in de problematiek, maar ieder kan een steentje bijdragen. Net zoals bij andere zaken in de samenleving, zie racisme, kan beetje per beetje wel verbetering komen, in mentaliteit, in de wet enz..

Ik ben blij dat je er bent met dezelfde visie en moed :) Nu ga ik onze Waalse dierenvrienden een brief schrijven en aanporren:)

groeten Tine Devroye