Windmolens Voorne-Putten Nee. (Hellevoetsluis,Brielle,Westvoorne)


Gast

/ #72

2015-08-14 08:42

Eeuwig zonde, kan nooit meer veranderd worden als het eenmaal staat. Zet ze 100km verder in zee waar niemand er last van heeft. Bovendien lijkt het me vreselijk als je nachtrust verstoord wordt door het geluid. Wij wonen hier nog maar pas, en ik ben juist verhuisd vanuit elders vanwege een zware bromtoon. Hier heben wij ons nu gevestigd vanwege de heerlijke rust. Al ons geld zit hierin. Een ramp als laagfrequent geluid mij opnieuw uit de slaap gaat houden. En met mij, vele anderen...... dat kan toch niet? Zeker niet als het vooraf bekend is, dat zoiets het gevolg is? We hebben deze plek gekozen vanwege het uizcht en de rust. Ons uitzicht zal dan bestaan uit tientallen rondzwiepende kolossen, de rust is weg. De koeien zullen minder melk geven. Vogels, de meest bijzondere, zullen een andere plek moeten zoeken. Het Quakjeswater is vlakbij, daar wonen tegenwoordig vele lepelaars. Dat lijkt mij een slechte combinatie met windturbines! Ik begrijp dat ze ergens moeten komen. Maar er staan er al zoveel hier in de buurt! En als ze dan ergens gepland gaan worden, worden mensen in de buurt dan gecompenseerd? Je mag nog geen schuur op je erf zetten als het niet volgens de regels is, en de overheid mag zomaar alles? Dat kan toch niet zonder gevolgen en consequenties voor de overheid, bijvoorbeeld door zware claims van de omwonenden? Dan worden de molens zo duur dat een andere plek toch interessant blijkt te zijn, lijkt mij. Of een andere vorm van alternatieve energie, die in eerdere commentaren al genoemd zijn,