Dierenpolitie in Vlaanderen // For a Police for Animals in Flanders


Gast

/ #113

2015-04-15 17:33

Ik heb dit ondertekend als konijnentrainer en omdat ik verdorie de MENSHEID met de neus op de feiten wil drukken dat vooral konijnen 1 van de meest massaal gedumpte/ verwaarloosde dieren zijn. Vaak begint helaas die verwaarlozing al in de broodfok. Daar moet dringend een dierenpolitie komen om vooral ook die malafide groothandelsfok en die verkoop in dierenzaken waar de hygiene en de zorg beneden alle peil is een halt toe te roepen. Veel dieren waaronder konijnen worden maar als koopwaar bezien.. Dit terwijl veel mensen dat het konijn op uw bord... (om het even zo te zeggen) slimmer is dan de mens die het opeet! Uiteraard wil ik voor ELK dier een volwaardige dierenpolitie en volwaardige RECHTEN zien verschijnen. Temeer omdat - als ik er al in slaag om konijnen op te trainen tot volwaardige therapiedieren die zelfs kinderen kunnen helpen bij leerachterstand... Die ingezet kunnen worden op afdelingen ergotherapie om mensen als u en ik te helpen revalideren na ziekte, operatie of ongeval... Ja dan verdienen dieren groot en klein duidelijke ondersteunende richtlijnen. Daaronder valt het kunnen beroep doen op een dierenpolitie. Omdat dieren MEER zijn dan koopwaar! Dit in naam van elk paard dat door ordediensten gebruikt wordt (politie te paard) Ik groet u! Dit in naam van elke hond die opgeleid wordt als blindegeleidehond, hulphond, assistentiehond, therpiehond, medical response & detectie hond... reddingshonden allerlei... Ik groet u... En last but not least... Elk konijn met therapeutische meerwaarde, elk therapie of hulpkonijn dat waar ook ter wereld de mens dient, omdat ook dat dier veel meer in zijn snars heeft dan het merendeel van mensen die in termen van "koopwaar" denken... het verdient een RECHT op een LEVEN. Gegroet, uit respect. en bedankt aan de prachtige dame die het initiatief nam deze actie te starten <3 een eregroet van hier uit, vanop onze konijnentherapie afdeling