Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

dog lover

/ #310 Re:

2014-09-07 10:43

#5: MirelleVeel honden worden slecht opgevoed in Nederland, resultaat veel bijtincidenten van alle soorten honden. Wat mij betreft wordt hondenbezit en katten bezit sterk gereguleerd om de ellendige omstandigheden waar veel dieren naar mijn mening in Nederland moeten leven, terug te dringen. Een kanttekening bij de uitspraak dat teckels en chihuahua's vaker bijten is wat mij betreft dat de beet van dit soort hondjes in het algemeen niet zoveel schade geeft als de beet van een stafford oid. In mijn buurt in 5 jaar tijd: Bovenbeen van cocker spaniel doorgebeten door Perro Presa de Canario, duim afgebeten van grafisch ontwerper die zijn hond uit de bek van een Stafford probeerde te trekken, pitbull bijt twee bovenbenen van een oud hondje door, meerdere honden doodgebeten door pitbullachtige hond. Een eigenaar heeft zijn pit bull in laten slapen omdat hij op 1 jarige leeftijd de eigen familie (hele lieve familie met veel ervaring met honden) begon aan te vallen in huis. In de Amsterdamse Pijp in 5 jaar tijd. Andere bijtincidenten? Voor zover ik weet 0