MANIFEST: LEEFSTIJL GEZONDHEIDSZORG HET ALTERNATIEF (Petitie Het Roer Moet OM)

Annet

/ #280 Onvrede

2014-09-02 20:37

Beste allemaal, ik ben lid van de groep leven met Fibromyalgie. Af en toe schrijf ik stukjes en probeer ik mijn lotgenoten te steunen. Overigens; niet af en toe, maar iedere dag!

Ik heb nu een stukje geschreven wat ik met jullie wil delen, zie hieronder

Lieve allemaal,

Kan niet liggen en ook niet slapen dus maar een paar opmerkingen. Deze zijn niet rot bedoeld hoor maar misschien heeft iemand er wat aan.

jeejar.nl: advocaat met zicht op de problemen bij het UWV. Ik probeer een en ander te combineren zodat er straks een vuist naar het UWV (lees STAAT) gemaakt kan worden.

Verder op zie je een oproep voor een petitie; Het roer moet om! Teken en deel deze aub zodat we verder kunnen.

Ergens staat ook nog een oproep: Rutte moet verdwijnen. Goed idee; help en deel deze.

IK ben met verschillende zaken bezig; ik kan het niet alleen! Help aub. deze zaken te verwezenlijken. De chronisch zieken/gehandicapten en ouderen mogen niet het slachtoffer worden. We hebben (en nog steeds) al zo veel ingeleverd. Als ik hoor dat de VVD voorsteld om de middeninkomens te ontzien zakt bij mij de broek naar beneden. Letterlijk tot de enkels.
De eigen bijdrage gaat weer omhoog, de basisverzekering ook!!!! Waar blijven we nu nog?
Waar zijn we voor verzekerd?????????????? Voor ons zelf of voor de bestuursleden van de zorgverzekeringen en goede doelen? Inderdaad er wordt zoveel geld opgehaald voor goede doelen voor onderzoek en wat dies meer zij. MAAR; wanneer je zelf iets nodig hebt en het is te duur dan krijg je het niet! Of de opmerking; we moeten in de zorg bezuinigen want dan kunnen we 11 miljard (duidelijk: ELF MILJARD!!!!!!) sturen naar Irak of Iran om mijnen op te ruimen. Goede zaak maar moet dat ten koste gaan van het leefgenot van chronisch zieken/gehandicapten en ouderen?????????????? Zelfs voor de WMO (wet maatschappelijke organisatie) moeten we een eigen bijdrage betalen.

Een rekensommetje(is voorbeeld!)

Inkomen 1000 euro per maand.
ziektekostenverzekering met eigen bijdrage in het gunstigste geval: 138 euro per maand.
Heb je WMO dan nog eens 12 euro per maand. In veel gevallen zal er zorgtoeslag en huurtoeslag toegekend worden maaaaaaaar dat levert ook al problemen op.
Voor een gemiddeld gezin zal er zo'n 150 tot 200 euro betaald moeten worden voor energie en gemeentebelastingen (misschien is dit hoger; maar het is een voorbeeld.
Huur tussen 450 en 500 euro. Wat blijft er dan nog over?????
Dat is in dit voorbeeld al een vaste lasten post van rond de 800 euro.
Blijft over 200 euro voor levensonderhoud, verzekeringen, kleding en sporten. Heb je een gezin met 2 kinderen dan is dit toch wel erg mager.

Dit ga ik ook doorgeven aan de auteur van de petitie "Het roer moet om"!!!!!.
Dit zijn de dingen die mij bezighouden buiten mijn fibromyalgie en artrose om (misschien wel meer! Zoals ik al eerder schreef)

Misschien is dit niet de plaats maar ik moet ergens beginnen.
Vandaar weer mijn oproep: deel en teken de petitie en laten we hopen dat we het gaan redden.

Dit geldt ook voor het UWV. Ik verzamel letterlijk alle reacties over het UWV.

Heb nog een hoop te doen; hoop dat ik jullie hiermee niet teveel belast maar aan de andere kant MOET het gezegd en boven water komen.

Willen we dit????? Willen we èn aan de chronische ziekte èn aan de ronduit hufterige maatregelen van dit kabinet ten ondergaan: doe dan niets. Willen we dit niet; DOE IETS.

Dit is een stukje van iemand die het bijna niet meer ziet zitten, wel mogelijkheden ziet om er wat aan te doen èn die hoopt dat jullie haar dit vergeven als het bruut, rot gemeen of andersinds overkomt. Ik hoop dat de beste bedoeling duidelijk is.

 

Is het mogelijk dat hierop gereageerd wordt?

Hartelijke dank

Annet Rudolphi




Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...