Nederlands Vanzelf Sprekend


Gast

/ #6

2014-08-07 08:01

sinds jaren vraag ik de bedelers van "De Streekkrant" en de andere weekbladen in onze streek om geen franstalige "tracks" meer in mijn brievenbus te steken.Dit gebeurd sinds jaren en het schijnt niet mogelijk te zijn om dit te doen ophouden.Waarom? Omdat de bedelers van deze kranten "franstalig "zijn!!! Ik heb mijn beklag gedaan omtrent het feit dat ze totaal nederlands onkundig zijn.
De directie van "De Streekkrant " in Halle is op de hoogte en er is zelfs al een afgevaardigde " aan huis geweest bij mij die mij enkel wist te zeggen dat ze al blijw aren dat ze anderskleurige en anderstalige medemensen gevonden hadden die de bedeling op zich wouden nemen. Ze konden dit "niet veranderen" voor mij alleen.zegden ze.
EEn tijdje ging het -na mijn klacht- toch weer goed en hadden ze iemand gevonden die WEL verstond dat ik geen Franstalige propagande van de UF en de FDF in mijn bus wou...Ik moet tot mijn groot ongenoegen echter vaststellen dat het na de vakantieperiode weer "Van dat " is en ik krijg dus weer geen streekkrant meer...
Wie kan mij helpen?? De mensen van de NV-a staan blijkbaar ook machteloos ,zlfs na tussenkomst van Ben Weyts