Petitie voor alcoholslot

wanhoop

/ #35 alcoholslot

2014-04-30 17:07

Ik ben 52 jaar rij al 30 jaar boete en schadevrij ;dan 1 keer die stomme fout. denken dat je met 5 wijntjes die 800 meter naar huis om 03.00 uur 's nachts wel aandurft met de auto. Heel dom ,niet slim. Dan politie , blazen , rijbewijs kwijt. "was ik maar gaan lopen...." Ben weduwe ,weinig familie , de zorg voor een demente vader en werk 3 dagen in de zorg; da's geen vetpot. Heb nu zo'n ding in mijn auto , durf er niet mee te rijden.. doodeng.Mijn vader snapt niet dat ik m niet meer kan helpen met boodschappen en op zondag even toeren; hij is helemaal van slag. Financieel zit ik volkomen aan de rond...ik weet me geen raad! 1756 zelfmoorden IN 2013 (een toename van 106) Verkeersslachtoffers 507 een afname van 80.
Benieuwd hoeveel van die zelfmoorden een asp opgelegd hadden gekregen.
Dit is een hele zware straf. Door rood rijden , 80 km in bebouwde kom ,bellen /sms-en is ook heel gevaarlijk en eist mensenlevens. Daar krijg je alleen maar een boete voor. Het opleggen van een maatregel als deze hoort bij de rechter. Deze kijkt naar de mens en omstandigheden en geeft een straf op maat. Hoe is het mogelijk dat het cbr deze macht heeft en mensen naar de afgrond brengt. En..er is geen keus,ook als je het asp niet accepteert kun je na 5 jaar rijbewijs kwijt alsnog een asp opgelegd krijgen....Ik ben volkomen naar de knoppen....