ZWARE STRAF GEËIST VOOR DADERS ONTHOOFDE ZWAAN ARNHEM.

Dierenliefhebber
Gast

/ #279

2014-04-28 14:00

Vanzelfsprekend heb ik deze petitie ondertekend, want de misdaden van dierenbeulen zijn te grof en gemeen voor woorden.

Maar wanneer je dierenbeulen strenger gaat bestraffen, moet dan eigenlijk niet de gehele straftoemeting op de schop? Welke straffen geef je dan aan (kinder)verkrachters en diegenen die kinderen of jonge mensen dwingen tot prostitutie? Wat moet je dan doen met degenen die anderen verslaafd maken aan drugs of ze zelfs vermoorden?

Ik denk dat de discussie over dit onderwerp nog lang niet ten einde is, want in een tijd dat iedereen wéét of althans geacht mag worden te weten wat wel en wat niet mag (op een handjevol zwaar geestelijk gehandicapten na, die je dat natuurlijk niet kunt verwijten) mag je verwachten dat niet alleen de geschreven maar ook de sociale wetten worden nageleefd.

Overtreding van die wetten betekent voor mij dat de dader GEEN recht meer heeft op de behandeling waarop een rechtschapen mens wel recht heeft. Mét zijn verschrikkelijke daad doet de dader namelijk willens en wetens afstand van elke vorm van bescherming door of tegemoetkoming van de maatschappij. Hij plaatst zichzelf buiten de maatschappij.

Het onloochenbare principe is namelijk dat je als mens zonder meer verantwoordelijkheid moet nemen voor je daden. DUS: wanneer je kwaad doet dan dien je daarvoor gestraft te worden.