Ik doe aangifte tegen Geert Wilders

Gast

/ #2371

2014-04-22 21:32

'Uitzonderingen uiteraard' was ironisch bedoeld om u te plezieren. Ik zal volgende keer het lettertype aanpassen voor de duidelijkheid. U begrijpt nog steeds niet waar ik het over heb, want ik focus op ideologieën, niet op groepen van mensen. Dat ga ik niet meer herhalen.

Ik heb u geen woorden in de mond gelegd. U schreef letterlijk 'Heeft u enig idee wat blasfemie is? Dat is beslist niet 'The Life of Brian'. Dat was uw mening en ik heb u laten zien dat anderen daar anders over dachten. U betwist hun invloed. Wel, de film was een tijd lang verboden in Ierland, Noorwegen en een aantal steden in Engeland. Dat gedachtengoed moet ergens vandaan gekomen zijn. Dat maakt duidelijk dat blasfemie onzin is. Elke overtuiging mag namelijk betwist worden. Als atheïst mag ik zeggen over godsdienst wat ik wil en elke gelovige mag over mijn overtuiging zeggen wat hij/zij wil.

U kijkt naar het gedrag, maar ik kijk naar de reacties op het gedrag. Da's namelijk iets relevanter. In Islam wordt kritiek niet aanvaard. Of het nu gaat om Boeddhistische standbeelden in Afghanistan, schoolkinderen die willen eten tijdens de Ramadan in Maleisië, 'beledigende' cartoons of mensen die niet meer geloven, de Islamitische cultuur staat geen afwijkend gedrag toe.

Vanaf het moment dat je hier vrij bent om kritiek te leveren op die godsdienst, zal de integratie van moslims goed verlopen.