Ik doe aangifte tegen Geert Wilders

De boemerang

/ #2295 Re:

2014-04-05 09:06

#2294: Anonymous -

"Als u begrijpend zou kunnen lezen", "pseudo-intellectuele wijze", "karaktermoord plegen", "laag-bij-de-grondse tactiek" klinken redelijk denigrerend in mijn oren, om zwaardere termen vooralsnog te vermijden. Mijn u erop wijzen provocerend en ridicuul noemen is andermaal denigrerend.

Nogmaals, als u bij voorbaat een oordeel heeft over alle moslims, dan is dat een vooroordeel. U gooit iedereen voor het gemak maar op één hoop, verwijt deze mensen ontzettend veel, schuift hen schuld in de schoenen die u ook passen ("Islam als oorzaak van het niet willen 'mengen' met andersdenkenden"). Hoe kunt u (willen) integreren met mensen die u bij voorbaat een berg aan schuld op de rug schuift? En ja, dat geeft een gebrek aan cultuur, normbesef en opvoeding aan, anders zou u op zijn minst begrijpen dat uw generaliserende vooroordelen discriminerend en onacceptabel zijn.

"Wilders sprak over "het beperken van de immigratie uit islamitische landen zoals Marokko, vrijwillige remigratie en het uitzetten van criminelen met een dubbele nationaliteit na denaturalisatie"."

Als Wilders daarover sprak, hoe verklaart u dan de vraag "wilt u méér of minder Marokkanen" en zijn valse belofte "dan gaan we dat regelen?". Deze woorden, vastgelegd op film, rijmen redelijk slecht met de zeer genuanceerde versie die u geeft. Ja, ik weet dat Wilders achteraf ook heeft gezegd dat hij dàt bedoelde met die woorden, maar het waren niet de woorden. Het is ook die valse belofte waarvan ik gezegd heb dat die onmogelijk uit te voeren is en uw gedraai om daar de door u genoemde andere zaken van te maken, is onkies.

Slechts weinig mensen zijn agressief van natuur. Veel mensen worden militant vanwege weerstand. Dat is niet voorbehouden aan moslims, dat vindt u in de gehele geschiedenis van de mensheid terug. De problemen die ik, volgens u, niet zou willen of kunnen aankaarten, spitst u toe op moslims, maar is uitwisselbaar. Ook het Christendom is twee millenia lang (en nog steeds) oorzaak van problematisch gedrag, oorzaak van homofobie, kent gebrek aan zelfkritiek, weigert 'vermenging' met andersdenkenden, etc. Waarom wilt u een specifieke groep eruit filteren en hen deze schuldenlast toeschuiven? Gebrek aan zelfkritiek, mogelijk? Of toch het slaafse volgen van de man "die de problemen tenminste benoemt"? Zijn "Endlösung" is en blijft abject en lachwekkend op zijn best.