Ik doe aangifte tegen Geert Wilders


Gast

/ #280

2014-03-20 16:13

Ik woon in Lima/Peru en wordt regelmatig (vooral door andere expats) op Wilders aangesproken. Met enige schaamte probeer ik "dit fenomeen" dan te bagatelliseren met: "Ach, het is maar een gek, etc!" Maar ik realiseer me al geruime tijd dat Wilders weliswaar "psychologisch problematische trekjes" heeft, maar dat waar hij voor staat wel degelijk gevaarlijk is. Zijn hetze tegen de Islam/Moslims (want zonder Moslims géén Islam nietwaar? en... wie herinnert zich niet het interview voor de Deense televisie, waar hij het deporteren van miljoenen (op enig aandringen: zo'n twintig miljoen!) Moslims uit Europa opperde), maar in Nederland vooral tegen Marokkanen. Het over één kam scheren van een bevolkingsgroep, het uitsluiten en het liefst willen verwijderen/deporteren uit onze Nederlandse samenleving van onze (in dit geval:) "Marokkaanse Nederlanders" is ronduit racistisch, gevaarlijk en daarom verwerpelijk!
"L'histoire se repète" dacht ik al vaker de afgelopen jaren, maar toen ik het verslag uit Den Haag zag, wist ik het zeker: puur racistische volksmennerij!
Het DPA maakte de vergelijking met de toespraak van Göbbels: vóórdat ik dit las, had ik al dezelfde associatie gemaakt!
Goed, het was een klein zaaltje, Wilders schreeuwde (het zaaltje was maar klein) niet, maar de opbouw, de lading èn de intentie waren exact hetzelfde!