no2morrowlandXL

hoogsensitief boompje

/ #568 elk zijn eigen oordeel

2014-02-06 16:04

Ik ben de mening toegedaan dat niemand een oordeel kan vellen over iemand anders en kan uitmaken wat door die ander ervaren wordt als overlast en zeker niet in welke mate dit de levenssfeer & kwaliteit aantast van mensen die in de buurt wonen. Dat de festivalgangers zelf alles uit de kast halen om dit spektakel te kunnen meemaken, is logisch en begrijpelijk. Het is echter niet het festival alleen dat bij de omwonenden kwaad bloed zet, maar ook het gedrag van de festivalgangers zorgt voor veel ergernis. Ergens wordt er geopperd dat de muziek maar tot 1u 's nachts duurt. Maar daarna komt de stroom van feestvierders op gang, die vaak nog in extase zijn en tot een kot in de nacht voor luidruchtige taferelen zorgen waardoor slapen ook na 1u 's nachts uitgesloten is ! Een straatrace als 'after party' of andere beschoten toestanden zijn we hier al vaker tegengekomen. Zelf zie ik geen andere uitweg meer dan op de vlucht te slaan tijdens deze periode. Anderen noemen het misschien onverdraagzaamheid, maar als ik in Boom blijf ben ik na 4 dagen een regelrecht wrak..! En dan zwijg ik nog over de kosten die deze situatie met zich meebrengt waarbij ik me genoodzaakt voel om mijn eigen woning te ontvluchten ! Doe ons dat a.u.b. geen 2 weekends na elkaar aan ! Ook wanneer ik na het festival in de buurt van het terrein wil gaan wandelen, ben ik geschokt over de toestand waarin men de omgeving van de Schorre achter gelaten heeft. Dus ook op ecologisch vlak staan de gevolgen in schril contrast met alle andere evenementen die daar gehouden worden… Natuurlijk is het maar zeer de vraag of men echt met onze argumenten gaat rekening houden, omdat er met de organisatie van Tomorrow Land behoorlijk veel geld gemoeid is. Maar ondanks het feit dat ik het gevoel heb dat dit een David-tegen-Goliath-strijd is, omdat het geluid van een rinkelende kassa nu eenmaal veel aangenamer is om horen dan open te staan voor de bezorgdheden van de gewone burger, wou ik toch mijn ongenoegen hieromtrent even neerpennen...