no2morrowlandXL

Timothy

/ #543 Egocentrisme

2014-02-05 19:31

Zoals zo vaak komen een aantal mensen weer in opstand tegen een evenement of bedrijf in hun buurt. De overgrote meerderheid van de mensen wisten reeds van voor ze hun huis kochten of bouwden dat ze naast een recreatiedomein gingen wonen wat overlast kan meebrengen. Dezelfde taferelen merkt men al jaren in Zaventem met actiegroepen als de Noordrand e.d. waar eveneens een stel aanstellers protesteert tegen een vliegveld dat er al langer ligt dan ze zelf oud zijn. Het grootste deel van het jaar hebben de buurtbewoners inderdaad het geluk naast een prachtig groen gebied te kunnen wonen met veel rustige momenten, die paar dagen per jaar overlast moet je er dan maar met de glimlach bijnemen want tenslotte wist men zelf waar men ging wonen. Ikzelf ben afkomstig uit Gent, daar is het 10 dagen per jaar vollen bak lawaai en vervuiling, toch is er zeer weinig tegenkanting want elke Gentenaar weet dat dit éénmaal per jaar er bij hoort. Meer nog, de meeste zijn er superfier op. Nu woon ik in een landelijk gebied maar wel aan een drukke straat. Elke dag passeren een honderdtal zwaar geladen vrachtwagens met voedingsmiddelen en bouwmateriaal voor mijn deur. De plaatselijke jeugdbewegingen houden ook elk jaar een lawaaierige fuif net als het bedrijf een paar huizen verder. Ik wist waar ik ging wonen en neem dit er met plezier bij. Mijn buren en dorpsomgeving zijn immers veel belangrijker dan de overlast die ik heb van de camions, jeugdbewegingen,... Ophouden met klagen als je het mij vraagt, trek er die weekends op uit als je er niet tegen kan of onderhandel met de organisatie om zelf eens gratis te mogen deelnemen als compensatie.