no2morrowlandXL

Jan

/ #533 Re: BEDENKING

2014-02-05 16:39

#452: -

Ik wens mijn niet voor of tegen TML uit te spreken maar als buurtbewoner wil ik toch enkele bedenkingen meegeven:
•    De Schorre is een openbaar provinciedomein. Dit domein wordt bijna 2 maanden afgesloten en aan een privé-organisatie verhuurd.
•    Zonder zuur te klinken: 180 000 bezoekers hebben invloed op de omgeving. Ik gebruik bewust het woord overlast niet.
•    De impact van het festival op de natuur is niet te onderschatten. Het aantal kleine (zang)vogels is sinds het festival hier neerstreek en steeds groter werd, spectaculair gedaald.
•    De geluidsoverlast voor de buurt en regio is vooral afhankelijk van de windrichting. Bij een zuidwesten wind ( meest voorkomend) heeft vooral Kontich en Reet geluidsoverlast.
•    Veel inspraak naar de buurt was er nooit wat de organisatoren ook mogen beweren. De geschiedenis herhaalt zich. De bewoners  van de Rupelstreek zijn het verleden ook nooit geraadpleegd geweest als de oude kleiputten werden gebruikt om deze vol te storten met industrieel en ander gevaarlijk afval.  Het is daarom bijzonder jammer nu dat de natuur zich eindelijk in deze kleiputten heeft hersteld dat zowel de overheid ( lokale en provinciale) als de organisatoren dezelfde fout maken. Overheid en organisatoren hadden de bewoners moeten raadplegen en niet alleen informeren over het inrichten van het 2 de weekend.