no2morrowlandXL

Kies een pseudoniem

/ #376 Verdraagzaamheid

2014-02-01 14:50

Ik woon tot op 10 meter van de parking die grenst aan de ingang van Tomorrowland. Als al die feestvierders huiswaarts keren passeren ze tot op 20 meter van mijn deur. Als ik of mijn ouders 'sm morgens naar de bakker wil gaan moeten we een ommetje maken van 1 km in plaats van 100 meter. Daar te gaan aanschuiven aan een veel te lange wachtrij. Om uiteindelijk zonder brood naar huis te gaan.
Vlak na tomorrowland duurt het nog wel enige tijd vooraleer het stil is terwijl je al heel de dag op de achtergrond licht gedreun hoort. De schorre is lange tijd of toch delen ervan, afgesloten. Er is al natuur moeten sneuvelen om meer plaats te creëren. Dus ja, er zijn heel wat redenen om geen gat in de lucht te springen als er een 2de weekend zit aan te komen.
MAAR!
In het jaar heeft mijn vriendin, wonende in de kapelstraat (ook dicht tegen de schorre e) 10x meer last van ambetante buren. Ik had meer last van een festival zoals Mano Mundo. Buiten het terrein wordt er minder gevochten en ligt er minder afval op straat op Tomorowland dan op eender welk festival. De middenstand laat de kassa maar rinkelen. Rioleringen en drainage zijn aangelegd. Een nieuwe kunstbrug wordt gebouwd. Het aanleggen van extra wandelpaden. Het sponsoren van buurtfeesten. Het vullen van de financiële put die het vorige gemeentebestuur heeft gemaakt. Extra inzaaien van grasvlaktes. De boeren die geen bloemkolen moeten kweken maar alleen maar een camping op hun grond laten zetten. De mensen die gratis tenten, matrassen, stoeltjes, matten, .. mogen meenemen op de camping. Accommodaties van sportclubs die gebruikt worden en hiervoor vergoed worden. Er valt nog iets te beleven in Boom.! Mensen die een beetje verdraagzamer worden. Boom dat op de kaart wordt gezet. Het is het einde van de wereld niet, integendeel.. De hele wereld is op dat moment in Boom. Ik ga alvast naar die andere petitie om die te tekenen.

Groeten
Joeri