no2morrowlandXL

Jezus

/ #339 Re: Re: Re: Re: oh my god

2014-02-01 10:44

#328: - Re: Re: Re: oh my god

Tomorrowland is eenmalig 2 weekends, ik vind het vreemd dat zoveel mensen hier, 1 weekend verdragen en dan om een 2de editie te vieren een 2de weekend zo ondraaglijk en onmogelijk is, dat ze advocaten erbij gaan sleuren en alles gaan doen om het tegen te houden (dezelfde advocaat die die 6 mensen tegen de sinksenfoor verdedigde, 6). Ik las hier ook het festival is megalomaan, het denkt dat het zoveel beter is dan de rest, ach mens denk dan toch na, die persoon is minstens even megalomaan, die denkt dat de Schorre van hem/haar is en dat hij/zij er meer recht op geeft dan een ander, en zijn rust en groen meer verdient dat de liefhebber van die muziek zijn festival. De locatie, ja het is een natuurdomein, et alors? Het is niet van u, het is niet van die man die er zijn hond uitlaat, het is niet van de wandelaar, opzoek naar die kikkers die er niet meer zijn door tomorrowland (blijkbaar heeft die persoon die dat vermelde hier, een eigen studie gehouden die causaal kon aantonen dat tomorrowland inderdaad zorgde voor die daling, jammer dat zijn onderzoek niet gepubliceerd raakte in nature ofzo... de effecten moeten ook gigantisch zijn, want in onze beek zijn er ook minder kikkers dan 10jaar geleden), m'n punt is dat de Schorre er is voor iedereen, dus ook voor de jongeren en ouderen of beter de festivalgangers, het is een superlocatie qua omgeving (los van het feit dat er mensen rond wonen). Maar om een eenmalig 2de festivalweekend af te schaffen (of zoals sommigen heel het festival) is daarom compleet van de pot gerukt. Er zullen bij gelijk welk evenement wel mensen in de buurt wonen, daar kan ons landje inderdaad weinig aan doen, maar om het daarvoor niet te doen? Industrie zijn ook kapitalisten, winst voor enkelen, vervuiling zo min mogelijk proberen te houden, natuur die ervoor moet verdwijnen, maar het zorgt ook voor werk, export, inkomsten. En hiermee bedoel ik niet dat we zomaar elk stukje natuur mogen inpalmen dat zeker niet, maar ik denk niet dat de Schorre er het rest van het jaar (die 50andere weken) een zoveel slechter stukje natuur is geworden door tomorrowland. Of wel? En oja die persoon z'n hond zat vast in de omheining rond de plek waar ze gras zaaidden (joepie ze zaaien het terug, nee?), wel mijn kat is overreden door een auto -> weg met auto's! Tomorrowland zet ons land op de kaart, het doet meer goed dan we zelfs maar weten, ik denk aan buitenlandse investeringen bv, ik kan me goed voorstellen dat we met wat meer naambekendheid als land (nationale voetbalploeg heeft wellicht ook zo'n effect) meer investeringen kunnen aantrekken, die zorgen voor meer werk. Volgens mij zou iedereen eens moeten objectief kunnen oordelen of die geluidsoverlast en wat meer verkeer wel opweegt tegen duizenden jongeren die feestvieren van over de helewereld met de beste dj's ter wereld enzoverder. Met een beetje gezond verstand en oog voor het totaal perspectief, is dat toch de simpelste afweging?