no2morrowlandXL

Jezus

/ #255 oh my god

2014-01-31 16:07

Omdat we op deze pagina veel zuurpruimen vinden had ik graag eens een idee gekregen hoeveel mensen mijn nieuwe petitie zouden willen steunen. Ik woon namelijk in een klein boeredorpje (neen helemaal niet in de buurt van het festival, zelfs niet eender welk festival, het gaat om het idee), en ik woon eigenlijk vlakbij de kerk, nu die kerk maakt écht wel veel lawaai, eigenlijk elk uur, en dat het hele jaar door, en nog extra veel voor iedere misviering (8u 10u 16u en 19u) en iedere trouw of begrafenis... Ook het uitzicht uit mijn raam is nogal verstoord, door de grijze steen van het kerkgebouw zelf, nogtans daarachter super mooi polder gebied. En ik weet je kan zeggen "je had maar ergens anders moeten gaan wonen, maar ik vond maar geen gemeente zonder kerk, ook de paar huizen buiten het centrum die we hebben bezocht, daar kon je toch nog altijd die kerk horen, echt ambetant, overlast geloof ik is het woord. Je kan nu eenmaal niet altijd kiezen waar je woont, niet! Nu ik vind het maar een beetje erg eigenlijk dat de kerkgemeenschap, net zoals tomorrowland, zich zomaar boven de wet kan stellen, en maar lawaai maken en dit tevens zonder een vergoeding, nooit (weliswaar, wel gratis toegang tot de misviering, afgezien van stoeltjesgeld enzo). Dus bijdeze wie heeft zin om een petitie te steunen TEGEN die geluidsvervuiling van kerken in elke gemeente in Vlaanderen!???!

ps: voor de twijfelaars; dit was ironisch! Dus GOGO tomorrowland!