ONZE BIB MOET OPENBLIJVEN

Leo de Clerck

/ #88 Re:

2013-12-16 13:16

#87: man met een mening -

jammer dat je blijkbaar je naam niet durft te gebruiken.

Het jaarverslag van de bibliotheek is wel degelijk een bestuursdocument. Je vindt dat ook niet terug op de website. (dat is een algemeen jaarverslag van de gemeente Stekene, met slechts een beperkt aantal gegevens aangaande de bib).

Er is slechts 1 kaart : op dit moment slechts 1 identiteitskaart. maar je kaart wordt gelinkt aan een bepaald filiaal. Daarvoor moet je niet over verschillende kaarten beschikken.

Ik ben blij dat je beseft dat de dorpsbewoner een moderne, goed uitgeruste bibliotheek wil. Maar moet hij zich daar dan ook 7 of 8 kilometer voor verplaatsen binnen de eigen gemeente ? Of gaan we gewoon richting Sint-Niklaas (op dezelfde afstand) en gaan we daar de bib raadplegen.

Als ik het over studenten heb, dan heb ik het ook over jongeren van de lagere school. Kinderen uit Koewacht, Klein-Sinaai dienen over bijzonder gevaarlijke wegen te rijden als ze de centrumbibliotheek willen bezoeken.

Als je alle paramaters laat meetellen in je beoordeling, dan kom je op andere performatiecijfers uit. Slechts die parameter laten meetellen die je het beste uitkomt neigt naar manipulatie.

In de gemeenteraad zijn door CD&V (en bij uitbreiding ook door GPS en sp.a) een pak voorstellen gedaan. (vrijwilligers, andere openingsuren, beperkte openingsuren, evenementen eveneens in de uitleenposten, wisselcollecties, uitbreiden van de uitleenpost tot contactpunt met de gemeentelijke diensten, uitbreiden diensten, subsidies voor bibs investeren in de uitleenposten, ....enz.) Veel waardevolle voorstellen, maar niet gehoord door de alwetende meerderheid !

Ondertussen worden er wel weer centen vrijgemaakt voor andere manifestaties/evenementen/...

Ik nodig je uit om die getallen eens stevig te willen bekijken.

Met vriendelijke groeten,

Leo de Clerck (niet anoniem !)