zeg nee tegen het pietenpact
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Re: Re:
ik vind u intentie als zwarte piet en zeker in deze moeilijke tijden van armoede, kansarmoede en de consumptie-maatschappij, die ons als mensen en gezinnen steeds dieper in de krediet schulden zet, lovenswaardig en hoop dat je dat nog vele jaren als gelukkig man kan verderztten, niets doet een mens meer plezier, dan de glimlach van een kind.
Het zou mooi zijn dit kinderfeest terug te brengen naar waar het feitelijk hoort Sinterklaas en zwarte piet onder de mensen, wijkcomité's, die dat organisren voor de gemeenschap zouden bangelijk zijn. Zo kan iedereen ook de armere gezinnen in onze samenleving een gezellige 6 december beleven, zoals de traditie hoort te zijn.
Tradities horen tradities te blijven, ze moeten niet misbruikt worden om volwassenen en kinderen te indoctrineren of om de mensen een les in moraal te geven. mensen die dit soort dingen doen hebben hun connectie met de samenleving verloren.
Het is al jaren en dagen dat zwarte pieten zwart zijn door het roet van de schoorsteen en niet aanzien worden als zwarte mensen. Dat is totaal verschillend. Ik zie hier geen discriminatie in. Het is een traditie uit onze cultuur en daar mag respect voor getoond worden. Wij respecteren toch ook andere tradities van andere culturen!!!
Het Minderheden-forum heeft blijkbaar niets meer te doen en zorgt dan zelf maar voor zogenaamde problemen om zichzelf en zijn bestaan te verantwoorden !
Stop met subsidies aan dit soort van organisaties die heel veel geld kosten maar daar niets voor in de plaats opleveren !
Bedankt om 20 jaar bij ons langs te komen. Ook weer dit jaar staat je biertje klaar, alsook je cadeautje uit respect voor al de keren dat je onze kinderen hebt blij gemaakt. Zou ik je ook mogen vragen om tijdens je terugkeer door mijn schouw,wat prikkeldraad te spannen , ik ben nogal van het conservatieve type, zie ne keer dat die bruine pieten die u werk gaan overnemen dezelfde zijn die zoveel amok gemaakt hebben op de Lokerse feesten en die met wapens rond rijden nu ook nog eens door mijn schouw naar beneden gaan kriupen, dan gaan we nogal gesjost zijn, me dunkt.
| This discussion has been closed. |