Red het Wertheimpark
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Re: #26
Ik maak geen gebruik van redeneertrucs, of tracht dat in ieder geval niet te doen. En ik probeer de heer Van den Hurk zeker niet datgene in de schoenen te schuiven waar u op doelt. Dat zou ook raar zijn, want hij geeft zelf in het begin van zijn stuk aan enthousiast te zijn over een Namenmonument. Ik maak wel bezwaar tegen gebruikte adjectieven als 'megalomaan' of 'abject'.
This comment has been removed by the person who wrote it.
This comment has been removed by the author of the petition.
Re:
Als als als. Maar zo is het niet gegaan. Afschuwelijk en verschrikkelijk. Gelukkig dus maar dat mensen nu strijdbaarder zijn dan toen.Daarover is iedereen het helemaal eens, #31 en #9, en ook alle (ook veel joodse) buurtbewoners en tegenstanders van het monument.
Boy Fraai
Janny de Jong
Jan Roeland
This comment has been removed by the person who wrote it.
Dit megalomane idee van de gemeente moet stoppen.
Jan Wolkers monument is mooi en voldoende, het dekt de lading.
Gebruik de Hollandse Schouwburg om al die namen te graveren. Plaats genoeg en laat de bomen staan.
Monumentale misser
Truus Baaij. (niet mijn pseudoniem)
Re: Monumentale misser
Dat is moeilijk te zeggen, want dat zou totaal hebben afgehangen van hoe het eruit zou hebben gezien. Of de dokwerker zich goed of slecht met het nieuwe monument zou verhouden, of alles (dokwerker plein openbare ruimte) erop vooruit zou zijn gegaan, en of de bewoners serieus betrokken zouden zijn geweest. Als de dokwerker in een verdomhoekje was beland, dan wel zomaar 'was geintegreerd' in een nieuw monument, dwz van zijn kracht en eigen ruimte was ontdaan, dan was ook daarover zonder twijfel tumult ontstaan.Maar misschien had dat wel een fantastisch plein kunnen opleveren, waarbij de twee monumenten erg mooi in die grote ruimte zouden hebben kunnen samengaan. Sterker: die variant zou je nog steeds kunnen onderzoeken
Iris
Wat mij ook tegen de borst stuit is de tamelijk achterbakse procedure die de gemeente heeft gevoerd. Wie hier ook verantwoordelijk voor is, het verdient geen schoonheidsprijs en doet mij aan vriendjespolitiek denken.
Er staan zeer oud en mooie bomen in de Wertheimpark die (net als een gebouw) een beschermde status verdienen.
Laat het niet tot zover komen dat bomen en planten komen niet meer voor in openbaar parken en plaatsen in de stad.
Re:
Dit is een inhoudelijk discussie en geen platform voor racistisch commentaar over het verleden
Jonas Daniel Meijerplein op alle gebieden een beter alternatief.
| This discussion has been closed. |
Re: Re: #19 en #20
#25: Fedde Schouten - Re: #19 en #20
Meneer Schouten, u doet aan redeneertrucs.
De heer van den Hurk noemt het namenmonument een abject plan.Daar kan je het al dan niet mee eens zijn
Maar u zegt: Abject' waren de plannen om een groep mensen uit te roeien puur en alleen om wie zij waren. Het Namenmonument is een oprechte poging van de initiatiefnemers om dit nooit meer te vergeten en de uit Nederland weggevoerde slachtoffers individueel te gedenken.
Meneer Schouten, Dat is een klassieker. U schuift meneer van den Hurk via een omweg in de schoenen dat hij erop tegen zou zijn dat slachtoffers van de HOlocaust waardig worden herdacht.
Daar gaat de discussie echter niet over. En dat weet u zelf ook heel goed.
Niemand is tegen een namenmonument, zeer veel mensen zijn voor een namenmonument. Het punt is dat zeer velen zeggen dat een monument - die oprechte poging van intiatiefnemers om individueel slachtoffers van de Holocaust te gedenken - op erg veel plekken zou kunnen komen. Maar dat het zeker niet in het Wertheimpark HOEFT, en dat DIT Libeskind monument om allerlei redenen per sie niet in het Wertheimpark MOET.
De discussie is al ernstig en ingewikkeld genoeg. Redeneertrucs maken het nog ondoorzichtiger dan het al is. Helpen niet. Maken uw argumenten en betogen er overigens ook niet sterker op.
Zou fijn zijn als die achterwege kunnen blijven.