stop-bezuiniging-ago-zwembad
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Inge
Dit soort zwembaden zijn er veel te weinig. Ander zwembaden zijn voor dit soort therapieën te druk en niet aangepast.
Het bad is speciaal ingericht met een brancard het water in en uit te kunnen rijden terwijl andere groepen de mogelijkheid hebben om door te gaan met de zwembad oefeningen. Zo kan iedereen in zijn eigen tempo en zijn eigen moment gebruik maken van het zwembad.
Re: Reactie VVD op bezuiniging AGO zwembad
#4: - Reactie VVD op bezuiniging AGO zwembad
VVD heeft veel geluk dat er nu geen verkiezingen zijn! Geen medemens zou voor het standpunt van de VVD zijn om het AGO-bad te sluiten / slopen! Nieuwe verkiezingen komen vanzelf en de VVD merkt dan hoe men er overdenkt. Jammer dat VVD tegen de verkiezingstijd er alles aan doet om de mensen te bewerken om stemmen te krijgen. Een maal gekozen dan heb je niets meer te zeggen of in te brengen. We hebben dan z.g. hun een blanco kaart gegeven.
Ik vind het stopzetten van subsidie aan dit bad schandalig en ondoordacht. In de toelichting verwijst men naar het Ronald macDonaldbad als alternatief. Het Ago-bad is veel bereikbaarder (bereikbaar met tram 9) en van onschatbare waarde voor ouderen, voor wie zwemmen in dit speciale bad, zoveel kan bijdragen aan kwaliteit van leven wanneer men door ouderdom of bijkomende kwalen zoals dementie geplaagd wordt. Door het stopzetten van de subdidie kan het zwembad wellicht niet voortbestaan. Ook voor "het tekort aan zwembadwater" in Oostelijk Amsterdam vervult dit zwembad een functie, namelijk voor leszwemmen voor jonge kinderen. Het lijkt alsof een stelletje rechtlijnige ambtenaren, zonder enig historisch besef (het was een geschenk van Amsterdammers destijds) hebben bedacht dat "zo'n badje in Diemen" geen recht heeft op subsidie uit Amsterdam. Ik wil ze er even op wijzen dat voor inwoners van Amsterdam de absolute gemeentegrenzen er niet zo toe doen. Denk maar aan het Amsterdamse Bos (in Amstelveen). Voorzieningen voor kwetsbare Amsterdammers zoals het AGo-bad moeten gekoesterd worden en niet wegbezuinigd.
Kwetsbare groep mensen worden weer gepakt..
Later heb ik vele jaren bij stichting AGO gewerkt en weet hoe belangrijk het agobad is.
Daarom geldt nog steeds: "To moet zwemmen"
| This discussion has been closed. |