NEE tegen een AZC Hoorn

NEE tegen een AZC Hoorn / Mededelingen / Petitie Nee tegen een AZC Hoorn / Opmerkingen

Gast

2025-08-27 05:00

Ik zeg nee tegen het azc voor de veiligheid voor onze kinderen en kleinkinderen ¡!
En ik wil niet dat ONS land binnen nu en 10 jaar een Islamitisch land gaat worden!!! Als het azc er wel gaat komen dan kan de gemeente Hoorn harde acties verwachten en zullen wij niet stoppen tot de azc er niet komt !!!!!!

Gast

#2 Re:

2025-09-10 12:16

#1: -  ik sta naast iedereen die in opstand komt tegen het AZC in Hoorn. Voor ons vaderland!

Gast

2025-10-03 08:42

Het merendeel van de vluchtelingen zal uit oorlogsgebied komen met een andere geloofsovertuiging dan de Islam. Ontheemde mensen zonder woning die gedwongen hun land moesten verlaten.

Gast

2026-04-16 12:38

Ik ben van mening dat deze locatie ongeschikt en risicovol is voor de vestiging van een AZC. Het gebied ligt midden tussen meerdere middelbare scholen, sportcentra, ouderenwoningen en woonwijken. Daarnaast is het een omgeving waar relatief veel afstand tussen woningen is, wat de sociale controle beperkt en situaties zoals overlast of inbraak minder snel opgemerkt worden door omwonenden.

Bovendien bevindt de locatie zich in een dichtbebost en afgelegen deel van het park, wat als onoverzichtelijk en onveilig kan worden ervaren, vooral in de avond en nacht. Het is algemeen bekend dat er in dit gebied ’s nachts ongewenste activiteiten plaatsvinden, zoals dealen, wat de zorgen over veiligheid verder vergroot.

Ook is het niet wenselijk dat het AZC gepland staat in een parkeergebied binnen een groot recreatiepark. Dit park wordt intensief gebruikt door bewoners, terwijl het ’s avonds slecht verlicht is en juist daardoor aantrekkelijk kan zijn voor hanggroepen en andere risicovolle situaties.

Naast deze praktische bezwaren maak ik mij ook persoonlijk zorgen over de impact op de leefomgeving waarin ik ben opgegroeid en waar mijn ouders nog steeds wonen. De huidige buurt kenmerkt zich door rust, nette bewoners en een sterke gerichtheid op privacy. Juist in zo’n omgeving, met veel plekken buiten direct zicht van toezicht en politie, kan een dergelijke ontwikkeling extra kwetsbaar zijn.

Kortom, naar mijn mening is er sprake van een duidelijke mismatch tussen de locatie en de functie van een AZC, wat risico’s met zich meebrengt voor de veiligheid en leefbaarheid van de omgeving.

Betaald Adverteren

Petities.com zal deze petitie bij 3000 personen onder de aandacht brengen.

Leer meer...