Nee tegen afschaffing gratis openbaar vervoer AOW-ers
Groot protest op 10 november in Rotterdam Centraal
Gast#1 Sep 15, 2026, 17:58
Met dank aan de meelopers in de raad die bang zijn er niet bij te horen als ze een andere mening hebben
Gast#2 Sep 15, 2026, 18:55
Ik ben fysiek zwaar gehandicapt, heb geen auto, mag niet fietsen, kan geen 50 meter lopen en het gratis ov zorgt ervoor dat ik mijn boodschappen kan doen.en kennissen kan opzoeken.
Waarom afschaffen??,
Waarom afschaffen??,
Gast#3 Sep 16, 2026, 10:07
Gratis OV gaat pas in na 9.00 uur 's morgens. Als we om 9.00 uur op centraal moeten zijn staan we onnodig voor kosten, kan het niet een uurtje later.
Gast#4 Sep 16, 2026, 10:51
Ik wil behoud gratis ov rotterdam
Gast#5 Sep 16, 2026, 11:53
Ik ben zelf 72 jaar en heb wat fysieke beperkingen zoals lopen, dus het openbaar vervoer is een uitkomst om op plaatsen te komen, waar het met een auto moeilijk parkeren is.
Ik kan zelf best wat betalen, maar ik ben zeer begaan met de mensen die dit niet kunnen en dezelfde fysieke problemen of erger hebben als ik, dus ik steun dit protest met heel mijn hart en vind dat deze hardvochtige mensen in het bestuur van Rotterdam maar is goed moeten nadenken wat ze de senioren aandoen die juist deze stad hebben opgebouwd en nu moeten kunnen genieten ipv zich druk te maken hoe ze alles moeten betalen.
Ik kan zelf best wat betalen, maar ik ben zeer begaan met de mensen die dit niet kunnen en dezelfde fysieke problemen of erger hebben als ik, dus ik steun dit protest met heel mijn hart en vind dat deze hardvochtige mensen in het bestuur van Rotterdam maar is goed moeten nadenken wat ze de senioren aandoen die juist deze stad hebben opgebouwd en nu moeten kunnen genieten ipv zich druk te maken hoe ze alles moeten betalen.
Gast#6 Sep 16, 2026, 15:05
Ouderen moeten zo lang mogelijk thuis blijven wonen!
Door gratis OV af te nemen moeten ze nu ook lang THUIS blijven!
Voor velen wordt het onmogelijk gemaakt erop uit te trekken, iemand te bezoeken, zelfstandig boodschappen te doen of naar een dagbesteding te gaan.
Is dat nu echt de bedoeling?
Door gratis OV af te nemen moeten ze nu ook lang THUIS blijven!
Voor velen wordt het onmogelijk gemaakt erop uit te trekken, iemand te bezoeken, zelfstandig boodschappen te doen of naar een dagbesteding te gaan.
Is dat nu echt de bedoeling?
Gast#7 Sep 16, 2026, 17:28
Deze regering is goed in 'het paard achter de wagen spannen'. Ze willen dat werk meer loont maar verhogen de loonbelastingen en ontzien de vermogenden. Waarom altijd zoeken om geld bij degenen die het niet hebben of het moeilijk kunnen missen??
Iedere nieuwe (rechtse) regering bezuinigd op de voorzieningen, voorzieningen zijn niet bedacht omdat degenen die het gebruiken zwemmen in geld. Nee, dat was omdat zij dan mee kunnen doen, lees 'mee kunnen leven', met de anderen. Nu krijg je steeds vaker dat men niet meer mee kan doen! En nu het OV weer aantasten, waarom niet de hypotheekrente aftrek voor de villa's boven de miljoen euro?
Haal het geld nu eens waar het niet gemist wordt, bij mensen die het kunnen missen en gewoon hun levensstijl kunnen handhaven.
Bah, als je er dieper over nadenkt, zie je hoe gemeen het eigenlijk in elkaar zit, men beschermt de vermogenden en walst over de zwakkeren heen!
Ook nu kan ik er niet bij zijn omdat de reis naar Rotterdam te veel kost voor de AOW' er met een zéér klein pensioen.
Maar tel ons wel mee als ontevreden en niet domme Nederlanders!
Iedere nieuwe (rechtse) regering bezuinigd op de voorzieningen, voorzieningen zijn niet bedacht omdat degenen die het gebruiken zwemmen in geld. Nee, dat was omdat zij dan mee kunnen doen, lees 'mee kunnen leven', met de anderen. Nu krijg je steeds vaker dat men niet meer mee kan doen! En nu het OV weer aantasten, waarom niet de hypotheekrente aftrek voor de villa's boven de miljoen euro?
Haal het geld nu eens waar het niet gemist wordt, bij mensen die het kunnen missen en gewoon hun levensstijl kunnen handhaven.
Bah, als je er dieper over nadenkt, zie je hoe gemeen het eigenlijk in elkaar zit, men beschermt de vermogenden en walst over de zwakkeren heen!
Ook nu kan ik er niet bij zijn omdat de reis naar Rotterdam te veel kost voor de AOW' er met een zéér klein pensioen.
Maar tel ons wel mee als ontevreden en niet domme Nederlanders!
Gast#8 Sep 16, 2026, 18:29
Goede actie om gratis OV voor ouderen te behouden. Steun het van harte
Gast#9 Sep 17, 2026, 07:16
Ik vind gratis OV heel belangrijk omdat ik slecht te been bent en zo nog gezellig ergens naar toe kan.
Gast#10 Sep 17, 2026, 10:25
Waarom niet om 10.00 uur. Voor 9.00 reis je niet gratis!!!
Gast#11 Sep 18, 2026, 07:40
Goed initiatief !!!!
Gast#12 Sep 18, 2026, 07:41
Goed initiatief !!!! Het is vd gekke dat dit
Gelanceerd gaat worden. Leefbaar moet terug
In bestuur.
Gelanceerd gaat worden. Leefbaar moet terug
In bestuur.