Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Iemand die zijn werk goed doet moet je niet vervangen.
Deze man doet het met hart en ziel beslist NIET wegsturen, waanzin.
Dat hij lastig is, betekent dat hij zijn werk goed doet en is ook onderdeel van deze functie. Gewoon afblijven van deze man!!!! in belang van de vele (asiel) kinderen. Lijkt me zinvoller meer de Rechten van het Kind te waarborgen, dan de "klokkenluider" af te schieten.
Omdat hij voor de kwetsbare jonge burger in Nederland opkomt. Zich houd aan internationale verdragen en het wanbeleid in onze samenleving met betrekking tot de rechten van het kind onverminderd ter discussie durft te stellen.
Dat hij kritisch is, dat ik juist zijn kracht!!! Daarom moet Marc Dullaert blijven!
Waarom een ombudsman die heel goed werk verricht inruilen voor een andere? Welke argumenten spelen hierbij een rol? Deze moeten openbaar worden!
Elk kind heeft recht op een ombudsman. Schandalig dat hij weggesanneerd wordt omdat hij beleid aan de kaak stelt.
Het geeft aan hoe ver het kabinet zich verheven voelt boven de burger. Ook laat het zien dat de regering de huidige ombudsman aan de teugels houdt. Het ambt stelt niets voor als je wordt beperkt door de overheid.
https://moleeftmetmito.wordpress.com/2015/03/21/de-kinderombudsman
Van Zutphen had achter Dullaert moeten gaan staan, juist nu.
Wat een bijzonder verontrustend bericht. Deze week heeft Dullaert - in samenwerking met een netwerk van Europese kinderombudsmannen - een serieus rapport afgeleverd waaruit blijkt dat Europa vluchtelingen kinderen slecht beschermt. Denk aan verdwijnen alleenreizende kinderen in de illegaliteit, dood door bevriezing en veel meer narigheid. Nu heb ik hier deze week nauwelijks iets over in het nieuws gezien (wel: Nederland gaat ook bombarderen). En wordt Dullaert blijkbaar wegens eigenzinnigheid en activisme aan de kant gezet.
Van Zutphen had recht achter Dullaert moeten gaan staan, juist om de kinderen te beschermen: zijn brief aan de tweede kamer had over de bescherming van rechten van mensen moeten gaan!
Wie bij de ombudsman wordt nu verantwoordelijk voor wat er verder gebeurt met de aanbevelingen van het rapport over de schendingen van de rechten van het kind?
| This discussion has been closed. |