Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Daarom ondertekenen wij de petitie.
Re:
De ombudsman kan niks afdwingen, hij is geen rechter, dus hij moet gebruik maken van de overtuigingskracht van zijn woorden. Van Zutphen bazelt wat over "vertrouwelijk" en als de journalist van het jeugdjournaal dan vraagt waarom vertrouwelijk, dan zwijgt Van Zutphen. Is dat een nieuwe stijl? Zeg maar "ombudsman Chinese stijl"? Op mij komt het niet overtuigend over. En dan stapt zo'n man zwijgend in zijn gechauffeerde limo en laat zich wegrijden naar zijn pluche achterkamer...
Verleng het mandaat in Nederland tot het in de EU voorbij is ( als je van hem af wil)
Het riekt naar machtswellust en een persoonlijke actie
Re:
Mee eens, maar die politieke bemoeizucht kan niet meer uitgegumd worden. Dus moet er nu van de politiek iets anders worden gevraagd. Door zijn onbehoorlijke actie jegens de kinderombudsman, is Nat. Ombudsman Van Zutphens positie onhoudbaar geworden, in ieder geval qua geloofwaardigheid. Er is inmiddels ook een petitie gestart om de Tweede Kamer te vragen Van Zutphens benoeming te heroverwegen. Hoe eerder deze man weg is, hoe beter dat is voor het functioneren van het instituut van de Nationale Ombudsman. Ik zou zeggen, teken die petitie ("Deze ombudsman is ongeschikt"). Heb ik ook gedaan.
Hij heeft als geen andere voorganger de rechten van het kind op de kaart gezet binnen het onderwijs en de welzijns- en gemeentelijke regelingen. Vanuit mijn ervaringen als directeur in het basisonderwijs realiseer ik mij hoe terdege de waarde van zijn inspanningen en de manier waarop hij met de media en de politiek omgaat.
hier kennelijk niet mee om kan gaan. Er is maar een die weg moet en dat is van Zuylen, of, hoe heet ie ook alweer? Van deze man is nog niks constructiefs vernomen.
| This discussion has been closed. |