Geen particulier vuurwerk meer!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Al dagen is mijn hond overstuur.. met de verkoop schoot ook het lawaai niveau sterk omhoog. Oud en Nieuw leek wel het nieuwe Syrie.. zoveel harde knallen en zware bommen,.. sorry we zijn doorgeschoten met 1 vuurpijltje en een glas champagne vroeger..
Nu is groter en harder beter.. en dat voor dagen lang.. ik ben het spuugzat en neem volgend jaar mijn eigen maatregelen.. immers politie doet er niets aan.. Dat zeggen ze zelf aan te telefoon.. ze hebben wel wat beters te doen werd er letterlijk gezegd.
Dieren lijden onder vuurwerk. Daar is geen twijfel over mogelijk. Onze hond is na het horen van één knal drie uur buiten zichzelf, erg zonde. Maar meer nog betreur ik de velen, die zichzelf en anderen arbeidsongeschikt maken en duperen, door al dan niet in beschonken toestand vuurwerk af te steken. Branden, ledematen die kwijt raken, verminkingen, blindheid en gehoorbeschadigingen. Deze mensen gaan vervolgens een leven tegemoet dat wordt bekostigd door een duur zorgstelsel en dure sociale voorzieningen. Hiervoor zijn deze voorzieningen niet bedoeld. Ik ben een fervent strijder voor een vuurwerkverbod. Al was het maar om de rotzooi die op straat blijft liggen en er met Pasen nog ligt. Ik vind ook dat zorgverzekeringen en sociale uitkeringsinstanties clausules mogen hanteren, Waarin arbeidsongeschiktheid, ontstaan boven 18 jaar door het afsteken van vuurwerk, uitgesloten wordt van uitkering. Dit zijn onnodige zeer dure aangelegenheden die de premies opdrijven.
Net als het circus is vuurwerk ook niet meer van deze tijd. Vooral in de dichtbevolkte gebieden geeft dit veel overlast en leed voor mens en dier. De balans slaat regelmatig door en auto's, oud meubilair, et cetera vinden hun einde in het Nieuwjaarsvuur. Wat de consequenties zijn voor het milieu is algemeen bekend.
Een lang betoog houden doe ik niet. Iedereen weet wat de gevolgen zijn en iedereen zal dan ook met die gevolgen moeten leven. Dus mijn signatuur staat voor het afschaffen van vuurwerk, zowel professioneel als ook privé.
Paul
omdat mijn dieren doodsbang zijn voor vuurwerk, ik heb zelf zowel persoonlijk als professioneel de vuurwerkramp in Enschede meegemaakt. Deze oud&nieuw was er iemand zo "leuk" om vuurwerk tegen ons raam, achter het rolluik dat gesloten was, te gooien, een mortier, de voegen sprongen uit de gevel en alles dat voor het raam hing en stond is ondersteboven gevallen. Voor ons echt geen vuurwerk meer. Organiseer net zoals bijv. in Antwerpen een professionele vuurwerkshow, er vallen dan in ieder geval geen onschuldige slachtoffers, we gaan er voor het gemak van uit dat degene die dat vuurwerk afsteken professionals zijn.
Re:
ik ben het volledig met u eens, echter met 1 kanttekening: degene die zelf geen vuurwerk koopt en afschiet maar door anderen slachtoffer wordt moet zijn/haar schade volledig vergoed kunnen krijgen, zowel materiële schade als gezondheidsschade. Deze schade moet dan uiteraard dubbel en dwars verhaalt worden op degene die wel vuurwerk afsteken en kopen, desnoods via een fonds die de schade op de veroorzaker verhaalt. Maar onschuldige slachtoffers die nergens iets mee te maken hebben (wij steken absoluut geen vuurwerk af, maar hebben wel voegen uit onze muren), moeten hun schade vergoed krijgen!
Re:
Volledig verbod op afsteken door particulieren en schade verhalen op de afstekers en kopers door een fonds in te stellen waar bij iedere verkoop een deel van de opbrengst gestort wordt.
Re:
inderdaad, klimaatconferenties etc., maar over de rotzooi die de lucht ingaat tijdens de jaarwisseling maakt blijkbaar niemand zich druk!
Re:
Waarschijnlijk hebt U zelf geen dieren, en heeft U zelf geen schade gehad. De dag dat het wel gebeurd, zullen we eens zien wie dan het hardste schreeuwt! TOCH???
Re: Re:
Niet zeuren? Prachtig? Wat is er prachtig aan een hoop lawaai!? Meestal is het geen siervuurwerk, heel vaak enorme voetzoekers, knallers en mortiergranaten, die ongelofelijk veel leed, lawaai en rotzooi veroorzaakt! Al eens de straten bekeken? Die rotlui zijn dan nog te beroerd om hun eigen rotzooi op te ruimen!!! Of is het normaal dat je na nieuwjaar je stoep, oprit, straat en tuin ZELF moet opruimen van de rotzooi van een ANDER!?!?!?!?
lucht en mileuvervuiling.
er zijn geen voordelen! Enkel nadelen!
| This discussion has been closed. |
Re:
#722: Gast -
Een dier heeft geen recht op leven? Er zijn altijd belangrijkere dingen. Maar ook dit is belangrijk.