Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Update website
lees de voorlopige update van de eerste bevindingen van de insprekers op [email protected]
Omdat de mensen allemaal een fulltime baan hebben, en de teleurstelling ook nog even moeten verwerken, hebben we nu kort eea van onze frustratie verwoord. Ook staat er kort al een vervolgtraject beschreven. Binnen enkele dagen een uitgebreidere reactie. Blijft u vooral mailen! En hartelijk dank voor de vele toehoorders die de moeite hebben genomen om ons gisteravond te steunen!
Re: Re: BETREURENSWAARDIG
#351: Bang! - Re: BETREURENSWAARDIG
Ik vind dit heel erg om te lezen. Kunt u even contact met ons opnemen via [email protected], wellicht kunnen we een alternatieve beheersgroep opzetten, naast die van de gemeente, om tegenwicht aan mogelijk gekleurde informatie te geven.
geen azc in breda
Langzaam maar zeker komt er een burgeroorlog op gang.
dieptepunt bredase democratie
Wees n vent en vang twee of drie asielzoekers op in uw huisje in het Ginneken; gastvrij en u deelt wat ervaring met de bewoners van het stadscentrum. Moet geen probleem zijn; allemaal eerlijke mensen. Wij zorgen voor u wel voor een telefoonnummer als het misgaat, dat kunt u dan, tot middernacht, bellen.
Re: dieptepunt bredase democratie
#355: joshua - dieptepunt bredase democratie
Leuk verhaal en ook nog zo waar, helaas. Goed idee, van die gasten thuis. Zal die wel niet doen want het blijft bij woorden en ver van mn bed.
#355 Wat een goed idee !
Oh ja meneer Van lunteren over uw opmerking 'wat zijn nu 900 handtekeningen op 198.000 inwoneres'. Wel, omdat u dit niet goed begrijpt, hier nog even de uitleg (dit stukje opleiding is gratis). U kunt zich ook de vraag stellen wat is nu 1 gestoord/getraumatiseerd individu op 16 miljoen Nederlanders. Wel toch kreeg de moordenaar van Pim Fortuin, de moordenaar van Theo van Gogh, een Karst T of bijvoorbeeld de damschreeuwer het voor elkaar om 16 miljoen mensen (minus die paar duizend van de sp natuurlijk)van slag te brengen. Wederom probeert u met wat populistisch gezwam om de zaak heen te draaien. Het gaat om 900 direct omwonenden die met goed onderbouwde argumenten komen en u wuift het weg met dit soort onzin. Dit is precies waarom u bang was dat iemand van de omwonenden op de informatie-avond de microfoon zou krijgen. Stel je eens voor dat wij ook zouden beginnen over niet relevante zaken zoals bijvoorbeeld Mao's rode boekje of met dit soort leuke poster-acties: http://www.at5.nl/gespot/86246/sp-weg-ermee ? Dan zouden we ineens dezelfde taal spreken en wordt het nog moeilijker voor u.
# 357
This comment has been removed by the person who wrote it.
Reason for the removal: Niet ter zake
Asielzoekers
Ik heb het idee dat de gemeente Breda goed voor de dag wil komen.
Maar dit moet dan wel verantwoord gebeuren.
Iedereen snapt dat er iets moet gebeuren ,maar op deze manier opvangen is voor beiden partijen
geen goede zaak.
IK ben benieuwd op welke politieke partij ik nog kan rekenen.
Waarom zou de klokkenberg niet geschikt zijn?
Het hoeft toch geen hotel te zijn. ze komen in die omgeving meer tot rust dan in de stad.
Re:
een heel naief antwoord.
Inderdaad komen deze mensen uit totaal andere cultuuur en zijn getraumatiseerd. Even heel kort de bocht, maar wel eens een getraumatiseerd iemand meegemaakt? Die kunnen HEEL gek reageren hoor... Ik vraag me af hoe je het zou vinden als jij een asielzoeker naast je had wonen of jouw kinderen naar het Stedelijk Gym gaan en in de pauze al die adielzoekers tegenkomen....
Twitteraccount
Trots op onze gemeenteraad
Welkom aan de mensen die het oorlogsgeweld zijn ontvlucht en hier een nieuw bestaan konden opbouwen.
#365: Trotse Bredanaar - Trots op onze gemeenteraad
<en u scheert gelijk 900 mensen over een kam, en bepaalt ook en passant wel even wie wel en wie niet fatsoenlijk is. Vwb dat beledigen van wethouders; het door deze 'professionals' genomen besluit, zonder weerlegging van argumenten en zorgen, puur op een naief wereldbeeld gestoelde onderbuik, is een belediging voor de democratie en de omwonenden van de koepel. Jammer genoeg dat zo'n n nietszeggende partij van gans en kippen als Breda 97 nodig is voor een meerderheid. Ook u komt weer niet met redelijke argumenten en goede redenen. Dat maakt u in mijn ogen een fossiel van de linkse kerk. Gelukkig lijkt dit tijdperk van de fatsoenspolitie in allerlei maatschappelijke en culturele opzichten voorbij. Ik wens u het allerbeste in uw eigen wereldje, zonder ruimte en respect voor andersdenkenden.
Re: Trots op onze gemeenteraad
U krijgt hier tenminste nog de gelegenheid om uw bedenkingen plenair te uiten. Dat is meer ruimte dan de gemeente en COA aan omwonenden boden. Denkt u daar maar eens over na.
Re: Trots op onze gemeenteraad
Kunt u zich niet fatsoenlijker uiten door 900 mensen roeptoeters te noemen. Zullen we ruilen van woning?
Dat bedoel ik............
Iedereen mag zijn eigen mening hebben natuurlijk, maar als je die kracht moet bijzetten door de ander te beledigen dan beseft elke lezer dat je het op kracht van argumenten niet kunt winnen.. Een politieke partij wordt hierboven getypeerd als de partij van Gans en Veren, louter omdat die een ander standpunt inneemt. Dat bedoel ik.
De fractie BOB was, hoorde ik, de enige die de vestiging afkeurde. Dat is een eenmansfractie, toch? Die ga je toch ook niet kleineren.
En voor degenen die maar blijven roepen dat het zo slecht gaat in het centrum van Breda ( dat ieder jaar eindigt in de top 3 van beste binnensteden) Lees het artikel in Elsevier (van deze week!) over Breda.
@ trotse bredanaar
@ trotse bredanaar
Re: @ trotse bredanaar
#372: teleurgestelde bredanaar - @ trotse bredanaar
Ik heb onze petitie geplaatst op de tijdlijn van trots op Breda. Hij werd meteen weggehaald. Want het kan natuurlijk niet de bedoeling dat Bredanaars zo trots op Breda zijn dat het hen klaarblijkelijk geen goed idee lijkt om hun mooie Bredase binnenstad te laten overspoelen met asielzoekers. Toch vreemd..
handtekeningen
| This discussion has been closed. |
Re: BETREURENSWAARDIG
#350: - BETREURENSWAARDIG
Ik ben ook zeer teleurgesteld, met name in onze democratie. Il word bestempelt als een racist, maar zeg nou eerlijk, wie wil deze ellende iedere dag op zijn stoep? Wat staat ons te wachten? Ik merk dat ik de laatste jaren steeds allerter word na wat ik hier nu al heb meegemaakt. Wat gaat me nog meer overkomen? Ik ben beroofd op klaarlichte dag voor een basisschool, talloze getuigen. Mijn huis is leeggeroofd. What's next? En mijn kinderen, zijn ze veilig?