Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda.


Gast

#326

2014-07-01 10:42

Hoe is het mogelijk? Een AZC in het centrum van Breda!! Het lijkt wel (helaas zoals bij zoveel andere bestuurders) een corrupt, zelfingetogen zooitje. Totaal incompetent om degelijk met visie te besturen.
Ze gaan ook helemaal voorbij aan de wensen van de bewoners. Maar ja de verkiezingen zijn geweest, de buit is binnen. Het belazeren kan rustig verder gaan!!
Over 4 jaar is iedereen alles vergeten, de beloften rijzen tot in de hemel! In februari j.l. was dit niet gebeurd. Slaap zacht iedereen....!!!
Ik zeg nee

#327 ja tegen gezinnen, nee tegen alleenstaande mannen

2014-07-01 11:14

Sorry, maar uit eigen ervaring weet ik hoe vasthoudend (jonge) alleenstaande mannen/vluchtelingen kunnen zijn. Werkte als studente achter de kassa bij de supermarkt en werd achtervolgt door meer dan 1 asielzoeker in mijn toenmalige woonplaats (dorp bij Eindhoven). Ze kwamen meerdere malen bij mijn ouders aan de deur, en wisten van geen wijken. Mij moesten ze hebben, en de precieze vragen weet ik niet meer, maar ze kwamen telkens aan mijn ouders vragen of ik niet uit te huwelijken/over te nemen was, waarop mijn vader en moeder natuurlijk zeer kwaad reageerden. Dus ik denk ????????? 380 asielzoekers in stadscentrum waarvan de COA nog niet eens kan zeggen hoeveel er daadwerkelijk een gezin/alleenstaand zijn... "Het overgrote deel zijn alleenstaande mannen" (zij reizen makkelijker) Net zoals dat de COA niet kan vertellen wat het ons (Breda) gaat kosten €€€€€ of wie (als ondernemer) er baat bij heeft en bijv. de verbouwing mag doen, materialen leveren of zelfs maar personeel uit Breda aangenomen gaat worden.
Géén goed plan dit.


Gast

#328

2014-07-01 12:17

Laat ze weg en help de Nederlanders die het moeilijk hebben zijn er meer als genoeg. 3 jaar geleden is heel die koepel de cellen gerenoveerd ook de vrouwen vleugel was al weg gegooid geld maar nu helemaal in gilze staat ook nog een azc leeg of half leeg toch
pseudoniem

#329 Het COA beslist ?

2014-07-01 12:30

Gemeente vraagt aan COA: Is het wel veilig ? COA zegt: ja, we hebben nooit problemen. En gemeente kauwt het zo na. Dat is geen onafhankelijke bron, maar dat is de slager vragen zijn eigen vlees te keuren. Alle berichten in media bewijzen inmiddels het tegendeel. CAO heeft er belang bij om zo snel mogelijk te plaatsen. Waar maakt ze echt geen snars uit. Over problemen die ontstaan ga je gewoon in oveleg. Vandaag dit probleem, morgen een ander. De lijst zal eindeloos zijn, maar ja zo kan je wel mooi de dagen vullen en inwoners gaan straks dag in dag uit gebukt onder de terreur van een groepje Afrikaanse gelukszoekers. Hallo COA, ik bel net voor 4e keer. Oh, u bent (weer) beroofd ? Tja, dan moet u bij politie zijn. Oh, u voelt zich onveilig, bent uitgescholden heeft geluidsoverlast ? Tja , dat is uw gevoel, maar wij zijn de beroerste niet. We gaan erover vergaderen.... Zeer slecht plan. Dit is een kruitvat en B&W speelt met vuur. De gemeente is er altijd als de kippen bij om bij ieder evenement tot in detail eisen te stellen omtrent veiligheid, bewaking, etc. Overleg duurt vaak maanden. En dit is een probeerseltje van SP met gedogen van CDA met zoveel onzekerheden en risico's dat het normaal gesproken de eerste toets niet eens zou doorkomen. Hoezo kan je als gemeente niets doen ? Ook is Rijksoverheid eigenaar en ook al valt dit zogenaamd onder bestemmingsplan. Dat betekent toch niet dat je dan een vrijbrief hebt om allemaal ellende te gaan veroorzaken ? Een burgemeester heeft toch allemaal regeltjes zoals noodverordening tec, ook als voetbal dreigt te escaleren ? En nu zijn de handen ineens gebonden ? Waar een wil is, is een weg. Maar daar zit het precies in. Dit is de natte droom van de sp en groen links. Nou wethouders, pak je gezin op en kom gezellig in de Boschstraat wonen. Het is toch allemaal fantastisch ? Hetzelfde geldt voor COA kliek. Kokm er gezellig bij want de halve binnestad staat al leeg en er komt alleen maar meer ruimte bij.
jack

#330 salami

2014-07-01 13:05

De bekende salami taktiek van de overheid. Als er straks overlast is
zijn de loketten ineens allemaal dicht!

Gast

#331

2014-07-01 13:34

het is niet humaan mensen in een binnenstad opvangen.

Gast

#332

2014-07-01 13:53

Zowel voor asielzoekers als voor de binnenstad is het niet erg zinvol om midden in de stada een opvangcentrum tye hebben. Klokkenberg is een veel betere locatie.

Gast

#333 Re: Asielzoekers, waarom niet?

2014-07-01 14:03

#305: Gazzie - Asielzoekers, waarom niet? Helaas wijst men bij zo iets altijd naar een AZC in debuurt. Denk daarbij aan de trieste moord op Marianne Vaatstra waarbij men met een beschuldigende vinger naar het AZC in de burt wees. We weten inmiddels allemaal wie de werkelijke dader is.

 

Dat weten we inderdaad, dankzij het uitstekende boek van W. Dankbaar en H. Mauritz, "HET VERBODEN DAGBOEK VAN MAAIKE VAATSTRA" (de moeder van...). Lees dat maar eens om een goed beeld te krijgen van hoe overheden omgaan met dit soort problematiek. En uuuhh... de dader is... Ali Hassan!

 

bezorgde bewoner

#334 Re: Re: Asielzoekers, waarom niet?

2014-07-01 15:29

#333: - Re: Asielzoekers, waarom niet?

Het gaat niet om 'waarom niet?' Het gaat om 'waarom niet op die plek?'.

Lees http://geenazcinbinnenstad.weebly.com/bezwaren-van-bewoners.html

 

 

Kloosterlaan bewoner

#335 De ellende houd niet op ...

2014-07-01 18:42

De wijze waarop de Gemeente Breda deze strapatsen steevast en achteloos doorvoert zonder inspraak van direct omwonenden, de nonchalance over de gevolgen en de voortvloeiende effecten spreekt boekdelen. Schaamteloos maar vooral respectloos!
Ten einde aan het slappe protocol te voldoen creëert men even snel een zogenaamd info-avondje, enkel een voorgekookt script aan menig bezorgde burger op dreunen 'dat er geen zorgen behoeven te zijn' en vervolgens een ieder aan zijn lot over te laten en aan de goden overgeleverd.
Ik moet overigens ook melden dat ik het vreemd vind dat diezelfde vrouwengevangenis al meer dan een jaar wordt gerenoveerd ... enigszins merkwaardig aangezien Teeven gevangenissen sluit en voorts fors bezuinigd op personeel. Ondertussen renoveren we echter door en een donkerbruin vermoeden geeft mij in dat er al eerder wat zaken zijn bekokstoofd want ineens heeft de koepel en de vrouwengevangenis een nieuwe bestemming: asielopvang ... Ook het tijdsbestek waarin de zaken worden doorgedrukt is op z'n zachts wonderlijk te noemen.
Het heikele punt in dergelijke kwesties is het feit dat je bij enige aversie wordt bestempeld als 'racist' of dat je 'onderbuik-gevoelens' hebt of niet te vergeten de welbekende 'islamofoob' bent ... (en dat mag tegenwoordig ongeacht je persoonlijke ervaringen met dat 'product' al helemaal niet meer!)
Tja, al die demagogische termen daargelaten baseer ik me enkel op de ervaringen welke mij het roze brilletje reeds jaren geleden lieten afzetten en ik nu echt noodgedwongen de zaken in een reëel perspectief moet zetten, en dat betekent: werkelijke zorgen over buurtveiligheid.
Na een volle dag van stressvol werken zou ik het namelijk als direct omwonende (vooral in deze tijd van crisis en hoge werkdruk) heel prettig vinden om 's avonds te kunnen ontspannen in mijn woning recht tegenover de vrouwenbajes. Ik kan nu al de scenario's schetsen welke wij in deze straat dagelijks gaan ondervinden, maar de Gemeente Breda en het COA heeft kennelijk toch geen enkele boodschap aan feedback en drukt dit imbeciel plan toch steevast door.
Ik weet wel dat iedere malloot die me straks aanspreekt (terwijl ik naar mijn voordeur wil lopen) tegen een norse, snauwerige man aanloopt. Ik moet maar afwachten hoe zo'n situatie uit zal pakken ...
Ik hoop (ijdel) dat de Gemeente Breda (toch) enig rekenschap geeft aan de burgers en haar plicht niet verzaakt!

Gast

#336 Meneer Pastoor

2014-07-01 18:44

Meneer Pastoor Hopman, aanhanger van een religie waarin vrouwen geen priester mogen worden, homo's zondig zijn en misbruik decennia lang is weggemoffeld, beticht mensen met logische argumenten van onderbuikgevoelens en kortzichtigheid:

http://www.bndestem.nl/regio/breda/ontvangstcomit%C3%A9-voor-asielzoekers-in-breda-1.4430355

Meneer Pastoor, ik begrijp dat het lekker voelt, zo humaan, zo lekker goed. Geniet u er vooral van. Beter nog: gaat u naar Syrie of Eritrea en help uw schapen beschermen tegen de mensensmokkelaars en een criminele overheid. Ga ik u sponsoren.

Gast

#337 Stadshart Valkenberg; zie hoe het zit: tegen kort geding maar betaald door gemeente!

2014-07-01 18:50

Deel buurtbewoners Koepel tegen geding
door Peter Ullenbroeck p. ullenbroeck@bndestem.nl BREDA – Onder de
tegenstanders van de huisvesting van 400 asielzoekers in gevangenis
De Boschpoort heerst verdeeldheid. Het plan van enkele buurtbewoners
om een kort geding tegen de gemeente Breda aan te spannen, is niet
bij iedereen in goede aarde gevallen. Mikel de Jongh, voorzitter van
het ondernemersplatform in de Boschstraat, ziet niets in een
rechtszaak. „Ik voel er weinig voor mijn kont tegen de krib te
gooien. Ik kies liever voor overleg met de gemeente. Ik denk dat we
op die manier meer bereiken dan met een geding.” De Jongh, eigenaar
van café De Beyerd, benadrukt dat hij op persoonlijke titel spreekt.
„Ik weet nog niet hoe de andere ondernemers in de straat er over
denken. Daar moeten we het nog over hebben. ” Ook bij de wijkraad
Stadshart/Valkenberg is het idee om naar de rechter te stappen slecht
gevallen. „Wel of geen asielzoekers in de Koepel is een politieke
beslissing, geen juridische”, vindt voorzitter Jan de Bakker.
Dat de wijkraad subsidie krijgt van de gemeente Breda en bij een kort
geding zijn eigen geldschieter voor de rechter zou slepen, speelt
ook een rol, geeft De Bakker toe. „Daar kan ik niet omheen. Maar
belangrijker is dat wij meer van het overleg zijn”, aldus de
voorzitter die zich wel solidair verklaart met de bewoners die naar
de rechter stappen.
Diezelfde buurtbewoners zijn ondertussen volop bezig zo’n kort
geding voor te bereiden. Met advocaten wordt overleg gepleegd over
de beste manier van aanpak. Maar initiatiefneemster Colette Klautz
zegt nog niet te kunnen zeggen welke argumenten de bewoners bij de
rechter gaan aanvoeren waarom de komst van 400 vluchtelingen
ongewenst zou zijn.
Klautz: „Daar zijn we ons nog over aan het beraden. Maar er zijn
mogelijkheden. ” Afgelopen weekend lanceerden de buurtbewoners een
website waarop gesuggereerd wordt dat de omwonenden planschade
zouden ondervinden door de asielzoekers omdat hun huizen door hun
komst in waarde zouden dalen.
Op diezelfde site wordt bovendien andere buurtbewoners opgeroepen
zich aan te sluiten bij de rechtszaak én mee te betalen door een
beroep te doen op hun rechtsbijstandsverzekering.
Klautz: „Ik ga ervan uit dat veel mensen daar gehoor aan gaan geven.
Als ik zie dat onze petitie tegen de komst van asielzoekers naar de
Koepel ruim 800 keer is ondertekend. Dat zijn er toch aanzienlijk
meer dan die drie die de petitie voor de komst hebben ondertekend. ”

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-07-01 19:56


tjeetje wat dom

#339 Re: Asielzoekers, waarom niet?

2014-07-01 21:41

#305: Gazzie - Asielzoekers, waarom niet?

Verhaal klopt niet: Volgens COA info duurt het gemiddelde verblijf tenminste een jaar en mensen uit Eritrea gaan standaard e lange procedure in. die duurt gemiddeld anderhalf jaar met heel wat uitschieters naar meer dan twee jaar. COA: in de gevangenis is de infra bij uitstek geschikt voor alleenstaanden, niet voor gezinnen. Overlast wordt bij alle AZC's in nederland ervaren; bron COA. Er zijn overigens ook 3 (ja drie) personen die een site hebben geliked die voor opvang in de binnenstad is. Dat is dan toch ook wel wat weinig he Gazzie? Mijn advies is om u eerst even te laten informeren, of verder te slapen.

Kloosterlaan bewoner

#340 Re: Meneer Pastoor

2014-07-02 16:37

#336: - Meneer Pastoor

Volmondig mee eens! Deze 'humane' pastoor zou bij hun arriveren kennelijk het liefst de flessen champagne in de koepel opentrekken en uitbundig de schalen met kaviaar rond willen laten gaan. Waarvoor eigenlijk?
Ook in het Christelijk geloof word naiviteit namelijk geenszins gepredikt.

's Avonds zal deze pastoor na alle festiviteiten weer veilig zijn stulpje (ver buiten deze brandhaard) binnen treden en met een glimlach denken "Wat ben ik toch weer een geweldige barmhartige samaritaan geweest!"

 


Gast

#341

2014-07-02 19:14

Op dit moment betaal ik al extra om in het centrum van Breda te kunnen wonen. Het is belachelijk als de gemeente dit centrum verwaarloost en het open stelt voor meer criminaliteit. Op dit moment kan ik mijn fiets al niet meer voor het huis laten staan, omdat fietsen hier om de haverklap worden gestolen. Voor mij is het dus duidelijk dat de politie de criminaliteit nu al niet in toom kan houden.

Tevens heb ik de angst dat ik mijn vriendin ook niet meer terug kan laten fietsen vanuit de stad na een avondje stappen. Dit durf ik nu nog wel aan, maar met een asielzoekers opvang in het midden van deze stad zal ik dit niet meer zonder angst durven!
jack

#342 overlast

2014-07-02 20:46

Wij hoeven ons voorlopig geen zorgen te maken over overlast,
die komt pas goed op gang als ze afgewezen zijn, zoals U kunt lezen op internet.

Gast

#343

2014-07-02 22:29

Wat een verschrikkelijk dom idee..
grijze duif
Gast

#344

2014-07-03 00:08

Humanitaire hulp aan vluchtelingen is een menselijke plicht, maar een paar honderd loslopende (losgeslagen?) jongemannen in de binnenstad van Breda laten wonen, is een heel slecht idee. Rond de stad zijn er zeker leegstaande gebouwen genoeg om e.e.a. anders in te vullen. Ik wens de bestuurders veel wijsheid bij hun besluitvorming.


Gast

#345

2014-07-03 01:21

Ongewenst, Ervaring met asielzoekers in mijn vorige woonplaats. Ze denken dat ze alles maar mogen en de Nederlandse wetten niet voor hun gelden. Vang de mensen op in hun eigen regio, dan alles en iedereen maar hierheen halen.
Appels en peren

#346 Re:

2014-07-03 06:09

#23: ink -

Dan stelt u uw huis en uw portemonnee open. WO 2 is 70 jaar geleden, ZEVENTIG !!!!!, daarna hebben de mensen het in het land ook weer zelf moeten doen.

Ik vind eigenlijk dat wij heel Indonesie ook toe moeten laten want daar hebben wij ooit.............................

Appels en peren

#347 Re: Asielzoekers, waarom niet?

2014-07-03 06:14

#305: Gazzie - Asielzoekers, waarom niet?

Dat wij niet veel horen over overlast komt omdat er heel veel onder de pet wordt gehouden.

Bron: eigen ervaring , 5 jaar in de directe nabijheid gewoond.

Bron: politie


Gast

#348 Overlast melden

2014-07-03 06:30

Tja, kogel door de kerk? Het was allemaal al zo bekokstoofd. Van de stress van de 'procedure' mogen we nu de stress en irritatie van minimaal 2 jaar melden en weer niet serieus genomen worden in, met als klapstuk verlenging voor onbepaalde tijd. Wie o wie koopt mijn huis, want ik wil hier weg!!!!! U mischien, meneer van Lunteren? Naieve wensdenker?
bedrogen

#349 zet je maar schrap

2014-07-03 06:38

En bedankt burgemeester en wetgouders en COA ! COA bewust liegend en manipulerend en B&W niet gehinderd door enige kennis over wat allenstaande afrikaanse mannelijke gelukszoekers in een azc aan overlast met zich meebrengen voor de buurt (van huisafval en bierflessen door de ramen naar buiten gooien tot geluidsoverlast, vernieling, intimidatie, geweld, aanranding, diefstal, bedreiging, lastigvallen van vrouwen en meisjes,enz. kortom complete ontwrichting van de binnenstad) toch gewoon lekker alles erdoor drukken. Als bestuurders geen discussie aan durven gaan met omwonenden, noch inhoudelijk kunnen of willen reageren op goed onderbouwde tegenargumenten en de mantra blijven herhalen dat we een sociale verplichting hebben als 9e stad van het land. En als het dan toch te moeilijk wordt in een gesprek met omwonenden smalende opmerkingen maken als " ga maar klagen bij de vvd'. Schandelijk wat een nivea. U strooit met vaagheden en overleg-structuren, maar imiddels blijkt dat COA niet kan handhaven, omdat er geen echte sancties tegenover slecht gedrag staan (in het ergste geval wordt iemand overgeplaatst). Het COA spreekt over ' groepen die zich soms beter laten sturen dan andere' . Buiten op straat is het de taak van de burgemeester om de openbare orde en veiligeid te handhaven. We komen nu al politie tekort en zelfs als we voldoende politie zouden hebben dan is een groep van bijna 400 alleenstaande mannelijke asielzoekers die vrij in- en uitloopt niet te controleren, laat staan te handhaven. En zelfs bij overtredingen en misdrijven is er geen echte sanctie want we hebben inmiddels een wachtlijst van 12000 wachtenden danzij de heren Teeven en Opstelten. Hoe kunt u straks nog van burgers verlangen dat ze zich wel braaf aan de wet houden als ze tot het uiterste worden getergd ? U gebruikt pure macht om deze zeer inpopulaire beslissing erdoor te duwen terwijl alle draagvlak (gezag) ontbreekt. Dus Burgemeester Van der Velden: "Dit is met pijn in het hart afscheid nemen" ? U bezorgt ruim 800 omwonenden letter pijn in het hart. Hoe was dat oude spreekwoord ook al weer ? Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet. Schaam jullie diep, maar die empathische knop ontbreekt waarschijnlijk volledig bij u allen. Daarom hoop ik van harte dat u en de uwen zal geschieden wat ons geschied. Zo zijn we dan toch weer allemaal gelijk.

Gast

#350 BETREURENSWAARDIG

2014-07-03 12:06

Ik ben zwaar teleurgesteld maar ik ben trots op de buurtbewoners.
Heel veel dank voor het vele werk dat verzet is en dank aan de sprekers van afgelopen woensdagavond.
Er is alles aan gedaan, misschien toch nog een kortgeding?
Laten we een website in de lucht houden waar misstanden e.d. gemeld kunnen gaan worden.
Blijkt het niet goed te gaan in de buurt dan valt er nog te denken aan de opzet van een buurtpreventieteam. Hier zal ik mij meteen bij aansluiten.
Ik had al een optie op een woning elders in Breda en moest mijn huis nog te koop gaan zetten. Dit kan ik nu dus afblazen.
Wil de burgemeester soms mijn huis kopen, kan hij lekker in het centrum blijven waar ook zijn werkplek is tot december van dit jaar.
Ik probeer positief te blijven en ik hoop jullie buurtbewoners ook allemaal.