Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda.

Bang!

#351 Re: BETREURENSWAARDIG

2014-07-03 15:52

#350: - BETREURENSWAARDIG

Ik ben ook zeer  teleurgesteld, met name in onze democratie. Il word bestempelt als een racist, maar zeg nou eerlijk, wie wil deze ellende iedere dag op zijn stoep? Wat staat ons te wachten? Ik merk dat ik de laatste jaren steeds allerter word na wat ik hier nu al heb meegemaakt. Wat gaat me nog meer overkomen? Ik ben beroofd op klaarlichte dag voor een basisschool, talloze getuigen. Mijn huis is leeggeroofd. What's next? En mijn kinderen, zijn ze veilig?

 

 

Inspreker

#352 Update website

2014-07-03 16:49

Hallo mensen,

lees de voorlopige update van de eerste bevindingen van de insprekers op geenazcinbinnenstad@weebly.com

Omdat de mensen allemaal een fulltime baan hebben, en de teleurstelling ook nog even moeten verwerken, hebben we nu kort eea van onze frustratie verwoord. Ook staat er kort al een vervolgtraject beschreven. Binnen enkele dagen een uitgebreidere reactie. Blijft u vooral mailen! En hartelijk dank voor de vele toehoorders die de moeite hebben genomen om ons gisteravond te steunen!

Gast

#353 Re: Re: BETREURENSWAARDIG

2014-07-03 16:50

#351: Bang! - Re: BETREURENSWAARDIG

Ik vind dit heel erg om te lezen. Kunt u even contact met ons opnemen via geenazcinbinnenstad@gmail.com, wellicht kunnen we een alternatieve beheersgroep opzetten, naast die van de gemeente, om tegenwicht aan mogelijk gekleurde informatie te geven.

vooruitziende blik

#354 geen azc in breda

2014-07-03 19:00

Gevreesd wordt, dat wij die problemen zelf moeten gaan oplossen.
Langzaam maar zeker komt er een burgeroorlog op gang.
joshua

#355 dieptepunt bredase democratie

2014-07-03 19:16

Wat een afknapper gisteren. Er waren mensen die hun best hadden gedaan en goede argumenten hadden waar niet op werd ingegaan. Bestuurders schaamt u. Als er straks een vrouw wordt verkracht of een getraumatiseerde vluchteling zich in zijn ex cel ophangt, wordt dan het meldpunt gebeld, meneer van Lunteren? Ik kan nu de reactie al uittekenen; we hebben maximale beheersbaarheid beoogd etc. Als de bestuurders zich nou ook maar een klein beetje hadden geïnformeerd, dan hadden ze de insprekers niet steeds naar informatie hoeven vragen; die hadden zich heel wat beter verdiept in de materie dan de bestuurders. En dat de wethouder niet eens zelf de afwijzingsgrond van de klokkenberg had gelezen is tekenend voor de man zijn naïviteit. Op de (alleen) volgens hem geslaagde informatieavond wist het COA ook al leugens te verkopen, verkocht in een zalvende vaselineverpakking. Iedereen prikt daardoor heen behalve de heer 'ik ben niet naïef' van Lunteren. Maar hij is zelf ook een beetje een Pinocchio; Kort nadat hij op de commissie-avond van tenminste twee mensen duidelijk hun kritiek op de informatie avond had gehoord, vertelde hij voor de microfoon doodleuk dat hij alleen maar goede geluiden had gehoord. Naïef? Nee toen even niet, dat was gewoon leugenachtig.
Wees n vent en vang twee of drie asielzoekers op in uw huisje in het Ginneken; gastvrij en u deelt wat ervaring met de bewoners van het stadscentrum. Moet geen probleem zijn; allemaal eerlijke mensen. Wij zorgen voor u wel voor een telefoonnummer als het misgaat, dat kunt u dan, tot middernacht, bellen.
gast

#356 Re: dieptepunt bredase democratie

2014-07-03 19:18

#355: joshua - dieptepunt bredase democratie

Leuk verhaal en ook nog zo waar, helaas. Goed idee, van die gasten thuis. Zal die wel niet doen want het blijft bij woorden en ver van mn bed.

Democratie?

#357

2014-07-03 20:01

We moeten de (nationale) pers gaan inschakelen. Dit is volgens mij nog de enige weg.
Ole Ole, leve de SP

#358 #355 Wat een goed idee !

2014-07-04 07:49

Van der Velden vertekt al met zijn staart tussen zijn benen om elders waar ze hem nog niet kennen dezelfde streken uit te gaan halen. Maar laten we vooral positief blijven en investeren in de opleiding van de heer Van Lunteren en de heer Bergkamp tot goede gezaghebbende bestuurders. Hiervoor moet je uiteraard ervaring opdoen, dus als we nu een stuk of 15-20 van die Eritiers een tientje te geven om de hele dag in de tuin en rond het huis van Van Lunteren en Bergkamp te gaan hangen, dan kunnen ze het van dichtbij meemaken en misschien hebben ze wel gelijk en is het juist heel gezellig. Een win-win situatie dus voor iedereen ! We zien uw adres graag tegemoet heer Van Lunteren en Bergkamp.

Oh ja meneer Van lunteren over uw opmerking 'wat zijn nu 900 handtekeningen op 198.000 inwoneres'. Wel, omdat u dit niet goed begrijpt, hier nog even de uitleg (dit stukje opleiding is gratis). U kunt zich ook de vraag stellen wat is nu 1 gestoord/getraumatiseerd individu op 16 miljoen Nederlanders. Wel toch kreeg de moordenaar van Pim Fortuin, de moordenaar van Theo van Gogh, een Karst T of bijvoorbeeld de damschreeuwer het voor elkaar om 16 miljoen mensen (minus die paar duizend van de sp natuurlijk)van slag te brengen. Wederom probeert u met wat populistisch gezwam om de zaak heen te draaien. Het gaat om 900 direct omwonenden die met goed onderbouwde argumenten komen en u wuift het weg met dit soort onzin. Dit is precies waarom u bang was dat iemand van de omwonenden op de informatie-avond de microfoon zou krijgen. Stel je eens voor dat wij ook zouden beginnen over niet relevante zaken zoals bijvoorbeeld Mao's rode boekje of met dit soort leuke poster-acties: http://www.at5.nl/gespot/86246/sp-weg-ermee ? Dan zouden we ineens dezelfde taal spreken en wordt het nog moeilijker voor u.
tijd voor actie

#359 # 357

2014-07-04 07:54

Beste mede-inwoner, het is al overal in het nieuws. Budel, Gilze, Soest, Nijmegen, etc. Het COA hanteert een verdeel en heers tactiek en overvalt iedereen. De gemeentes gaan slapend akkoord, omdat onze bestuurders itt de betrokkenen zich niet inlezen. We moeten ons verenigen en een vuist maken. Naar de rechter is het enige wat nog overblijft en dat moet snel , anders is ook die kans verkeken. Mail naar het gmail-adres van deze website en laat maar weten of u iets wilt ondernemen. De tijd om liever langs de kant te blijven staan is helaas voorbij voor ons allemaal. Niemand wil dit, maar we worden gedwongen.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-07-04 08:45


omwonende

#361 Asielzoekers

2014-07-04 11:02

Jammer dat er zo weinig en zo slecht naar de omwonenden geluisterd wordt.
Ik heb het idee dat de gemeente Breda goed voor de dag wil komen.
Maar dit moet dan wel verantwoord gebeuren.
Iedereen snapt dat er iets moet gebeuren ,maar op deze manier opvangen is voor beiden partijen
geen goede zaak.
IK ben benieuwd op welke politieke partij ik nog kan rekenen.
Waarom zou de klokkenberg niet geschikt zijn?
Het hoeft toch geen hotel te zijn. ze komen in die omgeving meer tot rust dan in de stad.

realist

#362 Re:

2014-07-04 15:36

#23: ink -

een heel naief antwoord.

Inderdaad komen deze mensen uit totaal andere cultuuur en zijn getraumatiseerd. Even heel kort de bocht,  maar wel eens een getraumatiseerd iemand meegemaakt? Die kunnen HEEL gek reageren hoor... Ik vraag me af hoe je het zou vinden als jij een asielzoeker naast je had wonen of jouw kinderen naar het Stedelijk Gym gaan en in de pauze al die adielzoekers tegenkomen....

 


Gast

#363 Twitteraccount

2014-07-04 15:59

Dag buren,

we hebben een twitteraccount geopend:
https://twitter.com/centrumgeenazc

gast

#364

2014-07-04 21:47

Waarom is hier geen GOUDEN DAGERAAD?
Trotse Bredanaar

#365 Trots op onze gemeenteraad

2014-07-05 13:10

Ik heb al deze opmerkingen eens gelezen en ben blij dat onze gemeenteraad een volstrekt ander standpunt inneemt en niet luistert naar 900 roeptoeters die louter door egoïsme worden gedreven. Als je je argumenten kracht moet bijzetten door de burgemeester of wethouders te gaan beledigen, dan beseft iedere fatsoenlijke Bredanaar dat je daar niet bij wil horen. Daar helpt geen petitie aan hoor!
Welkom aan de mensen die het oorlogsgeweld zijn ontvlucht en hier een nieuw bestaan konden opbouwen.

Gast

#366

2014-07-05 14:09

#365: Trotse Bredanaar - Trots op onze gemeenteraad

<en u scheert gelijk 900 mensen over een kam, en bepaalt ook en passant wel even wie wel en wie niet fatsoenlijk is. Vwb dat beledigen van wethouders;  het door deze 'professionals' genomen besluit, zonder weerlegging van argumenten en zorgen, puur op een naief wereldbeeld gestoelde onderbuik, is een belediging voor de democratie en de omwonenden van de koepel. Jammer genoeg dat zo'n n nietszeggende partij van gans en kippen als Breda 97 nodig is voor een meerderheid. Ook u komt weer niet met redelijke argumenten en goede redenen. Dat maakt u in mijn ogen een fossiel van de linkse kerk. Gelukkig lijkt dit tijdperk van de fatsoenspolitie in allerlei maatschappelijke en culturele opzichten voorbij. Ik wens u het allerbeste in uw eigen wereldje, zonder ruimte en respect voor andersdenkenden.


Gast

#367 Re: Trots op onze gemeenteraad

2014-07-05 14:28

#365: Trotse Bredanaar - Trots op onze gemeenteraad

U krijgt hier tenminste nog de gelegenheid om uw bedenkingen plenair te uiten. Dat is meer ruimte dan de gemeente en COA aan  omwonenden boden. Denkt u daar maar eens over na.


Gast

#368 Re: Trots op onze gemeenteraad

2014-07-05 14:55

#365: Trotse Bredanaar - Trots op onze gemeenteraad

Kunt u zich niet fatsoenlijker uiten door 900 mensen roeptoeters te noemen. Zullen we ruilen van woning?

 

Trotse Bredanaar

#369 Dat bedoel ik............

2014-07-05 15:31


Iedereen mag zijn eigen mening hebben natuurlijk, maar als je die kracht moet bijzetten door de ander te beledigen dan beseft elke lezer dat je het op kracht van argumenten niet kunt winnen.. Een politieke partij wordt hierboven getypeerd als de partij van Gans en Veren, louter omdat die een ander standpunt inneemt. Dat bedoel ik.
De fractie BOB was, hoorde ik, de enige die de vestiging afkeurde. Dat is een eenmansfractie, toch? Die ga je toch ook niet kleineren.

En voor degenen die maar blijven roepen dat het zo slecht gaat in het centrum van Breda ( dat ieder jaar eindigt in de top 3 van beste binnensteden) Lees het artikel in Elsevier (van deze week!) over Breda.

Gast

#370

2014-07-05 15:42

Ja gelezen en nee, niet onder de indruk. Indicatoren en meetmethoden, zeker als je de uitkomsten van hetzelfde oz van vier jaar geleden erbij pakt, zijn multi interpretabel. Zou mooi zijn als elsevier zich eens op onze casus zou storten. Dan komt er hopelijk eens een fatsoenlijke onderbouwing van redenen om het azc wel in de Boschpoort te vestigen. Zolang niemand mij die onderbouwing geeft, blijf ik tegen. Ongeacht welke demonisatie door wie dan ook.

Gast

#371 @ trotse bredanaar

2014-07-06 06:30

teleurgestelde bredanaar

#372 @ trotse bredanaar

2014-07-06 06:51

Waar bent u precies zo trots op ? U heeft de reacties gelezen. De bewoners Worden door coa en gemeenteraad bewust opzij geschoven. Er Worden halve waarheden en leugens verteld. Als belanghebbenden zijn we boos. Er Worden juist heel veel argumenten aangedragen, maar Als de heren wethouders daar smalende opmerkingen over maken als 'ga maar bij teeven klagen' of ' over 4 jaar mag u opnieuw stemmen' Dan zegt DAT eerder ies over her niveau van de bestuurders Dan over de omwonenden. En Als je Dan tijdens vergadering door sp aanhang direct wordt uitgemaakt voor racist, Dan is de cirkel weer rond en blijkt al het verbale en fysieke geweld toch voornamelijk uit dezelfde hoek te komen

gast

#373 @ trotse bredanaar

2014-07-06 08:31

Wat fijn dat u de tijd heeft gevonden om de Elsevier opzij te leggen en eens de argumenten op deze site te lezen. Blijkbaar bent u geen direct betrokkene anders was u wel op de informatie-avond en bij de raadsvergadering geweest en had u geweten dat behlave BOB er meer tegenstanders waren. Maar daar gaat het nu juist niet om. Vreemd dat u na het lezen van alle argumenten nog steeds niet tot de kern kunt doordringen en dat is dat 900 onwonenden / direct belanghebbenden minimaal 2 jaar geconfronteerd gaan worden met zware overlast en dat dat belang door de gemeenteraad en het COA totaal ondergeschikt is gemaakt aan de haast die COA heeft om asielzoekers te plaatsen. Dit is bovendien op een ondemocratische en zeer vervelende manier gebeurd. Waarom zijn vrijwel alle AZC's in Nederland buiten de centra van de grote steden gelegen ! Heeft u zich dat wel eens afgevraagd ?

Gast

#374 Re: @ trotse bredanaar

2014-07-06 15:28

#372: teleurgestelde bredanaar - @ trotse bredanaar

Ik heb onze petitie geplaatst op de tijdlijn van trots op Breda. Hij werd meteen weggehaald. Want het kan natuurlijk niet de bedoeling  dat Bredanaars zo trots op Breda zijn dat het hen klaarblijkelijk geen goed idee lijkt om hun mooie Bredase binnenstad te laten overspoelen met asielzoekers. Toch vreemd..

 

van koot

#375 handtekeningen

2014-07-06 15:45

Wat zijn nu 900 handtekeningen op 17 miljoen inwoners, achterlijke simplist