Fampyra moet in basispakket!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Mijn loopvermogen is veel beter geworden. Ik sta verbaasd dat deze medicijn mij wordt afgenomen
Ik heb MS en het enige wat mij een beetje helpt om mijn lopen te verbeteren is aminopyridine
Dit werd tot vorig jaar nog vergoed maar is uit het pakket gehaald. Ik moet nu 140,00 euro betalen en doe daar 2 maanden mee. Ik heb een bijstandsuitkering en het is dus voor mij heel veel geld. Nu zou Fampyra op de markt komen wat nog beter werkt en dat wordt ook niet vergoed. Dus al met al als je geld hebt heb je medicijnen en anders kan je in Nederland barsten en in de verzorging terecht komen. Dan hoeft het voor mij niet meer. Je moet al steeds meer inleveren als je MS hebt. Waarom hebben wij geen recht op hulp?
Re:
het is nu de rijke rijker en de armen armer.
de ziekenfonds gewoon terug zoals het vroeger was mensen met een eigen bedrijf hun premie laten betalen en de particulier de premie zoals het was.
dus hoop ik dat ze voor iedereen weer terug komen en zeker vergoed worden!
Ik heb de proef op de som genomen door even te stoppen.
Het verschil was goed te merken Ik kon mij minder goed bewegen.
Nu Ik het weer gebruik gaat alles weer veer makkelijker en heb ook weer meer energie.
Ik heb PPMS en gebruik Fampyra omdat ik aan de studie bij UMC Radboud Nijmegen heb meegedaan en deze dus nog krijg van de fabrikant. Zonder Fampyra kan ik niet meer lopen (dat heb ik zelf uitgeprobeerd) en ben ik een rolstoelpatiënt die véél extra zorg en hulp nodig heeft. Naast Famyra is er voor een PPMS patiënt NIETS, behalve paracetamol !!!
Mogen mijn vrouw en ik s.v.p. ook nog wat kwaliteit van leven ??? ... en dat uiteindelijk voor minder kosten.
Pethij
Door het gebruik van Fampyra is mijn vader (PPMS patiënt) nog steeds in staat om te lopen. Zonder Fampyra kan hij dit niet meer. (proefondervindelijk vastgesteld door kort te stoppen).
Het veelgenoemde alternatief, namelijk fysiotherapie, is zonder gebruik van Fampyra voor hem niet mogelijk, omdat dit dan te zwaar is.
Het is voor hem fantastisch mooi dat de fabrikant het middel nog steeds ter beschikking stelt. Het wordt hoog tijd dat het besluit wordt genomen Fampyra op te nemen in de basisverzekering.
Ten eerste biedt dit een hogere kwaliteit van leven voor deze groep patiënten en hun familie. Voor de overheid zijn de kosten lager dan kosten van allerlei hulpvoorzieningen, begeleiding en fysiotherapie bij de patiënten die dit nog wel kunnen. De afweging lijkt zo eenvoudig. Hoogste tijd dat Minister Schippers met een besluit komt. PPMS patiënten zouden haar enorm dankbaar zijn.
| This discussion has been closed. |