De Armeense kwestie
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Deze website en deze timeline geven een goede weergave van de gebeurtenissen die leidden tot de deportaties van 1915. http://www.aramhamparian.com/
Die gebeurtenissen bestempelen als een genocide is een belediging voor de Turkse staat. Tevens is het in strijd met de Europe Wet. Immers, het Europese hof heeft in de zaak Perincek vs Zwitserland, Perincek gelijk gegeven en heeft gezegd dat de gebeurtenissen rond 1915 zonder bewijs niet als genocide erkend mogen worden. Tot op de dag van vandaag is dit bewijs niet geleverd.
Daarnaast is het een belediging richting de Turkse Nederlanders. Hoe kunnen wij onszelf zien als burgers van dit land, als wij ons keer op keer moeten verantwoorden over zogenaamde daden van onze voorouders, daden die tot op de dag van vandaag niet zijn bewezen.
Kunnen wij geen gezamenlijke aangifte doen en uitdagen, tekst en uitleg vragen en heel veel publiciteit bij betrekken! Dit moet een keer gebeuren door de Nederlandse Turken!!!
Re: FEITEN ! (Kürsad Babacan)
Chapeau !!!!! Echt een van de betere en completere opsomming vd feiten als opmerking. Graag wil ik nog iets toevoegen, tijdens de relocatie zijn de Armeniërs niet alleen vd honger maar ook vd kou omgekomen tijdens de zeer strenge winter naar mijn weten. Ook soldaten van ons eigen leger zijn nl door diezelfde natuurlijke barre omstandigheden om het leven gekomen. Nogmaals bedankt namens, mag wel zeggen, alle Turken !!!!#5: - FEITEN ! (Kürsad Babacan)
Re:
Ik heb heel weinig herrinneringen aan mijn oma. Zij is overleden is toen ik nog geen 5 jaar jaar oud was. Mijn oma is getuige geweest van de eerste wereld oorlog en de wreedheden gepleegd door Armeniërs. Turken in nabije dorpen werden afgeslacht door hun zogenaamde bloedbroeders. Vrouwen kinderen oudere mannen die volledig weerloos waren, werden afgeslacht. Verhalen over gruwelijke afslachting, opengereten kinderen, verkrachte, gebrande vrouwen. Gespijkerde of afgehakte hoofden, ledematen. Toen zij doorkreeg dat Armeense milities op weg waren naar haar dorp hoefde zij niet lang na te denken. Zij moest vluchten. Vluchten naar bergen net als andere dorpelingen. Zonder voldoende voedsel en water mee te nemen. zonder warme kleren. Volgens mijn moeder moesten zij daar 15 dagen lang verschuilen. Toen de voedsel op raakte en dat zij in de bergen niks eetbaars konden vinden, gingen zij gras eten. Hongerige kinderen werden in slaap gesust met een kom water waarin stenen werd gekookt met mos. Aa n kinderen werd verteld dat zij nog even geduld moeten hebben, soep zou bijna gekookt zijn. Vreselijk echt vreselijke verhalen. Zij vond doodgaan aan hongersnood een dragelijke gedachte dan terugkeeer naar haar dorp.
Elk weldenkend mens kan volgens mij begrijpen hoe gevaarlijk de situatie was. Elk weldenkend mens kan begrijpen dat de situatie zo vreeselijk, nijpend moet zijn dat men overging tot eten van gras gaat, soep laten trekken van stenen met mos.
Dus. Ik zeg
Hoe vaak zij ook vertellen. Leugens blijven leugens ook al deze worden herhaald door politici of door paus. ..
Ik weet wat de waarheid is. Ik weet dat ik mijn oma niet had gekend als Armenen niet gedeporteerd waren. Ik weet dat ik niet zou leven omdat mij moeder zou niet geboren zijn als ottomanen niet hadden ingegrepen. Ik weet ook zeker dat er een genocide had plaatsgevonden die hun weerga niet zou kennen. Genocide gepleegd door Armenen.
Ik weiger te accepteren dat leugen gaat regeren! Ik zeg: I dont buy it !
ARMEENSE GENOCIDE =LEUGEN ,NÓÓIT PLAATSGEVONDEN!
This comment has been removed by the person who wrote it.
Re: Re: FEITEN ! (Kürsad Babacan)
#87: - Re: FEITEN ! (Kürsad Babacan)
Chapeau?? Jullie weten het wel beter! Oprotten met jullie Ataturk en de rest van jullie ontkenners, ga terug naar Mongolië; waar jullie vandaan komen!
Re:
Je bedoeld Mongoolse Turkse, sinds wanneer zijn jullie Nederlands? Hahah laat mij niet lachen Mongoliër! Ga terug naar Mongolië! Dan is de wereld ook verlost van jullie rotvolk
Re: Re:
Dus ik zeg: oprotten met je oma naar Mongolië! Als jullie vredelievend rot Turken niet volken afslachtend naar Europa zouden afreizen was ook niks gebeurd. Denk aan de Assyrische volk, Griekse volk, Armeense volk... Doe de wereld een gunst en rot met je hele vredelievend kutturken terug naar Mongolië
| This discussion has been closed. |
Re:
#65: -
Leer maar eerst eens Nederlands schrijven....