verbod op het houden van hond na dodelijk bijtincident
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Als eigenaar van een Mechelse herder moet je de hond in bedwang kunnen houden, anders moet je niet aan zo"n hond beginnen. Houd de hond niet bij andere vreemde honden, die accepteren ze vaak niet. Ik heb er ervaring mee, want had ook een Mechelse herder van 7 jaar uit het asiel. Wij hebben goed opgelet dan is er niets aan de hand !
Er zijn ook bijt incidenten waardoor de betreffende hond niks aan kan doen,.....
Omdat zon hond niet hoort rond te lopen, moet wat aan gedaan worden! Iniedergeval zodat er niks meer kan gebeuren met andermans honden, muilkorven en aan de lijn houden desnoods als er niks anders gebeurd..
Re:
geef maar haar naam door aan ons en haar adres, dan lossen wij dat ernstig pronleem op. De hond kan er in feite niks aan doen, het probleem lig bij deze arrogante vrouw. Zij had maatregels moeten treffen door o.a. de hond te muilkorffen , aan een korte lijn moeten houden niet langer als 1 meter en drukke plekken waar anderen honden lopen moeten vermijden. Ik hoorde dat het om een ex gemeente raadslid gaat dus zij heeft een vrijbrief en mag alles doen wat door de wet verboden is. Ik bezit zelf 2 pitbulls en een bengaalse kat. Die pitbulls van mij die hebben nog nooit een hond of een ander dier gegrepen, mijn honden zijn kind vriendelijk, dier vriendelijk en super sociaal. Ik hou tijdens mijn wandelingen altijd rekening met anderen honden bezitters en spelende kinderen. Ondanks mijn honden goed luisteren er kan altijd wel wat gebeuren. Ik woon zelf ook in ede en ik behoor tot een organisatie die dierenbeulen een bezoekje brengt en mensen die doel bewust hun hond of honden anderen honden laten aanvallen. Wij sporen dit soort mensen in het hele land op of het nu gaat om honden of om anderen dieren , wij komen inchet belang van alle dieren op.
Re:
mag ik u wat vragen, is dat ook een vrouw die met haar mechelaar in het kernhemse bos loopt en haar hond niet aangelijnd heeft. Een vrouw van middelbare leeftijd?
Ik ken het probleem van deze mevrouw met haar bijtgrage herders.
Ondanks alles laat ze deze steeds weer loslopen en ontkent alles elke keer weer!
This comment has been removed by the person who wrote it.
Bovendien begrijpt mevrouw ook niet wat ze de baas en bazinnen van Boomer heeft aangedaan. Ze heeft zelfs de financiële afwikkeling van dit incident op hen afgeschoven. Onbegrijpelijk!
Ondertussen is er veel onrust in de buurt. Mensen zijn bang om dit duo tegen te komen tijdens de wandeling met hond en/of kind.
Ik wens de baas en bazinnen van Boomer nogmaals heel veel sterkte.
| This discussion has been closed. |
Je zult maar het hondje zijn dat wordt doodgebeten...dat kan niet...