verbod op het houden van hond na dodelijk bijtincident


Gast

#26

2016-07-12 07:20

Bij ons in de straat altijd angst als zij met de hond voorbij komt. Levensgevaarlijk!!!!! Als je je hond laat poepen op de straat krijg je een dikke bekeuring! Maar een hond dood bijten mag zonder gevolgens?? Of als mijn hondje de volgende is? Krijg  ik dan een proces als haar hond het niet overleefd?? Dit is echt te gek! Mevr moet een verbod krijgen op het houden van honden. 


Gast

#27

2016-07-12 08:00

Hoevaak gaat dit nog gebeuren ,dit mag toch nooit meer !!! Gemeente doe er wat aan

Gast

#28

2016-07-12 08:20

Zo zielig arm klein ding .Wie is de volgende zulke mensen moeten geen honden meer mogen hebben onverantwoordelijk gedrag.

Gast

#29

2016-07-12 09:06

Omdat we zelf ook een hondje hebben en dat lijkt me vreselijk als je dat moet overkomen Sterkte


Gast

#30

2016-07-12 09:25

Snap zo wie zo niet dat deze hond nog bij mevrouw verblijft
Dit is vragen om problemen

Gast

#31

2016-07-12 09:28

Vreselijk! Hier moet zeker wat aangedaan worden. En die vrouw moet ook aangepakt worden.

Gast

#32

2016-07-12 09:47

In zulke gevallen is het overduidelijk dat een persoon als deze Mevrouw geen hond zou mogen houden, ze kan er immers niet voor zorgen, wel zorgt ze voor levensgevaarlijke situaties en voor de hond is het dan ook goed dat ie in beslag genomen word en hopelijk een wel goede eigenaar/esse met een hart krijgt want een hart heeft deze vrouw duidelijk ook niet. Je snapt toch echt niet waarom zulke mensen een hond hebben. Sterkte aan de mensen van Boomer.

Gast

#33

2016-07-12 09:53

Als hondeneigenaar moet je met plezier je hond kunnen uitlaten en niet met angst in je eigen buurt moeten lopen. Tevens vind ik dat die vrouw nu eens goed aangepakt moet worden, ze moet gaan inzien dat ze geen honden meer moet nemen en houden als dit de gevolge er van zijn.

Gast

#34

2016-07-12 09:54

Heb de petitie ondertekend omdat ik het te gek voor woorden vind dat er zoiets gebeurd... Heb zelf geen eens een hond maar kan me heel goed voorstellen dat dat een enorme impact kan hebben voor de kinderen en baasjes van deze hond... Het zal je hond maar zijn zeg :-( Sterkte ermee! Groeten Anja


Gast

#35

2016-07-12 09:54

Omdat dit niet nog eens mag gebeuren. Sowieso moeten honden aangelijnt zijn, maar ook als er een incident is geweest moet zo'n persoon onder controle komen bij de politie/ gemeente op het houden van dit soort dieren

Gast

#36

2016-07-12 10:00

Zo zielig voor het hondje die overleden is aan zijn verwondingen.
Het baasje van de herder had de herder nooit los mochen laten schijnt dus al meerdere gebeten te hebben .
Ik zou zeggen muilkorf om en nooit meer los mochen lopen

Gast

#37

2016-07-12 10:07

Omdat t ongelooflijk is dat de politie hier niets mee doet...Wat een trauma voor jullie en wat een lijden voor t arme hondje.
Ik hoop echt dat deze vrouw word bestraft en hond word ingenomen.

Gast

#38

2016-07-12 10:10

Vreselijk wat er gebeurd is. Je moet je verantwoordelijkheid nemen als je een hond hebt. Zo'n kleine lieve schat doodgebeten omdat een mens haar hond ongemuilkorft los laat terwijl ze weet hoe haar hond reageert. Dit mag nooit meer gebeuren. Zij moet een verbod krijgen om nog een hond te houden.

Gast

#39

2016-07-12 10:11

Ondertekend omdat het niet zo kan zijn dat zo'n vals groot beest rond mag lopen. En al zeker niet los!! Gemuilkorfd in de achtertuin lijkt me de meest milde oplossing!! Belachelijk dat de hond gewoon weer opgehaald kan worden

Gast

#40

2016-07-12 10:24

Omdat ik het een grof schandaal vind dat die'vrouw' nog honden mag hebben en blijkbaar is er ook een vorm van vriendjespolitiek hopelijk gaat de gemeente Ede nu wel stappen ondernemen tegen haar

Gast

#41

2016-07-12 10:33

Omdat het belachelijk is dat je het als hondeneigenaar toestaat dat je hond een andere hond aanvalt.

Gast

#42

2016-07-12 10:36

Het is te gek voor woorden dat dit kan en mag.  En dat in een woonwijk waar je denkt veilig te zijn. Mijn kinderen lopen ook met onze hond. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als zij die hond los heeft en mijn kinderen komen haar tegen. Mijn dochter is haar laatst tegen gekomen en toen ging die vrouw helemaal in de struiken staan met haar hond. Dat zegt toch al genoeg?! Zij moet gestraft worden. Want dit gaat nog een keer gebeuren,  want zij leert nergens van. En een hond die tot zoiets in staat is mag niet meer rondlopen in een woonwijk. Politie en gemeente DOE ER WAT AAN! 

Sterkte voor de baasjes van Boomer. 


Gast

#43

2016-07-12 10:49

Omdat iedere hond recht heeft om uit gelaten te worden wel te verstaan aangelijnd en eventueel een muilkorf ,zielig voor de personen waarvan het hondje door dit toedoen is overleden.

Gast

#44

2016-07-12 10:52

Arme honden ook de herder heb zelf ook hond die aanvalt gewoon aan de riem houden mevrouw is echt onverandwoord bezig!!snap het asiel trouwens ook niet

Gast

#45

2016-07-12 11:12

Omdat het onverantwoord en levensgevaarlijk is om zo'n hond te houden en los te laten lopen.

Gast

#46

2016-07-12 11:14

Heel triest voor het hondje en baasje vreselijk, Dit mag nooit meer gebeuren, Heel veel sterkte toegewenst.

Gast

#47

2016-07-12 11:22

Als deze mevrouw al vaker problemen heeft veroorzaakt met haar hond moet er iets tegen worden gedaan!!! Het kan niet zo zijn dat dit nog een keer gebeurt!!

Gast

#48

2016-07-12 11:29

Omdat elke burger verantwoordelijk is voor veiligheid!
Praatpaal
Gast

#49

2016-07-12 11:29

Ik heb zelf meerder honden en laat deze nooit loslopen omdat zij uit het buitenland komen en daardoor een rugzakje? Hebben. Uit angst willen ze,kleine hondjes, vaak niet verder lopen,gaan piepen of angstblaffen. Een is ,1x ,door een zwarte herder gepakt. Hij is,terwijl hij aan de riem liep, door deze herder van bovenaf met zijn voorpoten gegrepen en zo werd zijn borstkas dicht gedrukt. Gelukkig dat het baasje er direct op reageerde en deze hond niet los laat lopen en uit de buurt van andere honden blijft. Zo kan het dus ook. Deze hond heeft zo een angst opgelopen dat hij luid jammerd als hij ook maar een andere hond ziet aankomen In de 4 jaar dat ik ze heb gaat het steeds beter maar toch zoek ik liever de ontmoeting van een grote hond niet op.
Bovendien zie ik regelmatig dat andere mensen totaal geen rekening met een ander houden. Het moet maar kunnen. Maar zo werkt dat echt niet.

angst kost tijd en veel energie om te overwinnen.

ook een bijtgrage hond kost tijd om hem te leren dat dat niet mag. Zo een hond heeft een rugzak waar niet iedereen geschikt voor is om hem te heropvoeden.

 


Gast

#50

2016-07-12 11:42

De eigenaresse van de Herder moet gestraft worden. Waarschijnlijk zal ook deze hond niet meer te redden zijn. Dit is toch echt de schuld van het baasje. Heel veel sterkte voor de familie van het overleden hondje gewenst. Heel erg triest!