Bibliotheek Carnisselande
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Na een hersenbloeding gebruik ik geen auto meer. Wel lees ik graag boeken! Naar de bibliotheek lopen in Carnisselande is voor mij geen probleem, maar om naar de bibliotheek in Barendrecht(dorp)te lopen vind ik geen optie..
WS
Jo POlak
Het is beschamend te noemen dat er plannen zijn om op de bibliotheek in Carnisselande te bezuinigen. Dit is een deel van Barendrecht rijk aan kinderen en scholen. Hoezo investeren in onze kenniseconomie? Het begint bij de jonge kinderen die elke week boekjes komen lenen. En wat dacht je van de senioren in de buurt, die vaak niet meer zo mobiel zijn?
R. Jagmohan
bewoner Carnisselande
Bibliotheek
En dan het feit dat er door de jeugd toch al steeds minder gelezen wordt. Door deze maatregel wordt het kinderen nog moeilijker gemaakt om even een boek te gaan lenen. Het leesonderwijs zal hierdoor bemoeilijkt worden.Zwakke lezertjes kunnen nu extra oefenen dankzij de boekjes in de bibliotheek.Ook voor ouderen die veel verder moeten reizen om naar een bibliotheek te kunnen gaan is dit onhandig. Ik vind het een ondoordacht en weinig sociaal plan. Fijn dat de SP deze protestactie organiseert.
Abonnement opzeggen
Sluiting bibliotheek Carnisselande
ja dag
Bieb Carnisselande moet blijven
Middenbaan dicht/Carnisselande open - verdeel de narigheid over héél Barendrecht
Nee, dan is de Middenbaan ook de meest geschikte locatie voor de Bieb... haha, laat me niet lachen... NU zijn ze notabene bezig met parkeerproblematiek in het oude dorp etc... Dit levert weer extra kosten op, waarom dan niet gewoon in Carnisselande de bieb openhouden? Carnisseveste heeft eenparkeergarage (gratis!). Leg een paar parkeerplaatsen voor de deur van de bieb aan met kirtparkeerschijf (max 1/2 uur.
Dan komt het gemeentehuis en anderen ook eens in Carnisselande, en opent dit misschien de ogen voor wat andere zaken...
Zo, meer heb ik even niet ;-)
Bieb Carnisselande moet blijven
Bibliotheek Carnisselande moet blijven
Hoe krom is het dat er zoveel aandacht wordt besteed aan het bestrijden van analfabetisering, maar dat een bibliotheek moet sluiten? Na de geboorte van onze zoon kregen wij zelfs een brief van de gemeente om hem toch vooral jong kennis te laten maken met het (voor)lezen. Onder de naam 'BoekStart' kon hij gratis lid worden en kreeg zelfs een koffertje met een boekje bij de bibliotheek; een project dat ongetwijfeld (veel) geld heeft gekost. Als de bibliotheek in Carnisselande nu zou sluiten, helaas weggegooid geld......!!!
Bibliotheek carnisselande moet blijven!
Bibliotheek Carnisselande moet blijven!
Bibliotheek Carnisselande moet blijven!
Bibliotheek Carnisselande moet blijven maar ook die op de Middenbaan
Het is van groot belang om leesbevordering te stimuleren. En daarom werkt de gemeente ook mee aan BOEKSTART, een project om de ouders van baby's al duidelijk te maken, hoe belangrijk voorlezen is, en ook jonge kindjes in aanraking te laten komen met lezen/voorlezen.
Als dit al niet meer kan in je eigen wijk, waar gaan we dan heen.
Dadelijk verdwijnt alles.
Wat hier op de site wordt geadviseerd, om dan maar de Middenbaan te sluiten, om de bewoners van het "centrum" , kennis te laten maken met Carnisselande, is natuurlijk onzin.
Waarom alles in het centrum weghalen, en naar Carnisselande overbrengen. Dat is grote onzin.
Het is van belang dat in het Centrum en in Carnisselande, de nodige voorzieningen zijn waar ieder van gebruik kan maken. Dus niet alleen in Carnisselande of alleen in het Centrum.
Dus beide bibliotheken moeten behouden blijven, want het is gewoon heel belangrijk voor jong en oud.
Voor de oudere bewoners van Barendrecht, die al slechter te been zijn, moeten deze voorzieningen in de omgeving van hun woning/bejaardenhuis zijn. En ze moeten er niet teveel voor hoeven reizen.
Bibliotheek Carnisselande moet blijven maar ook die op de Middenbaan
Bibliotheek Carnisselande moet blijven, maar ook die op de Middenbaan
Bibliotheek in Carnisselande moet open blijven!
BOOS.....deze bibliotheek moet gewoon open blijven !!!!
Deze bibliotheek moet blijven in een wijk met zoveel kinderen en ouderen die er gebruik van maken naar een andere bieb die verder zit is voor al deze mensen geen optie belachelijk gewoon!!! De scholen die ernaast zitten maken er gebruik van omdat er geen geld meer is voor leesboeken dus de bieb een hele goede uitkomst en die kinderen kunnen nog geen kilometers fietsen naar een andere bieb. BOOS!!!!
| This discussion has been closed. |