Behoud Theater De Fransche School
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Heel jammer en onbegrijpelijk als het theater zou moeten verdwijnen, onmenselijk zelfs, mag absoluut niet gebeuren!
Het is toch niet denkbaar! Culemborg zonder een theater. Waar zelfs Youp van 't Hek tray outs houdt. Waar ik heb genoten van Huub van der Lubbe, heb gehuild om toneelstukken met Helmert Woudenberg, waar ik genietend heb geluisterd en gelachen om Intrmzzo. Vele mooie films heb gezien. Waar onze schooljeugd opvoeding krijgt in cultuur!! Vergeet dat niet, Theater De Fransche School veel met de basisscholen in onze stad samenwerkt en veel voorstellingen voor kinderen geeft. Net nu ik -met mijn echtgenoot- de tijd krijg om op maandagmiddag de voorstellingen voor de seniore Culemborger te gaan bezoeken, zou "mijn" theater moet sluiten? Burgemeester en wethouders zouden zich moeten schamen!!!
This comment has been removed by the person who wrote it.
Reason for the removal: A double reaction!
Natuurlijk hoeft niet in het wildeweg elke culturele uiting gesubsidieerd te worden, dus tot op zekere hoogte begrijpelijk wanneer overheden een kritische houding aannemen. Maar Theater De Fransche School lijkt me een typisch voorbeeld van een culturele instelling die zijn bestaansrecht meer dan bewezen heeft. Wat een hoog niveau hebben de voorstellingen! En wat een leuke sfeer heerst er in het theater!
Zeker nu jullie zelf al aan de weg timmeren om in de toekomst meer onafhankelijk van subsidie te geraken, dunkt het mij dat de Gemeente jullie nog een tijdlang de kans moet geven om deze toekomstplannen te verwezenlijken.
Heel veel sterkte! We zullen het theater spoedig weer bezoeken!
Een theater... modern of oud, groot of klein
Hoort er in een stad van 28.000 inwoners te zijn!
Zalig zij de armen van geest, maar je kan ook overdrijven
Tenslotte moet het me van het hart dat het afgelopen moet zijn met gesol en belazeren van de medewerkers en vrijwilligers van DFS. Wie het dossier bekijk en in de politiek zit, kan niet anders dan zich diep schamen of tot aktie over gaan en het theater openhouden.
Ik herinner me nog goed dat er keek naar Katinka Polderman.Wat een goede en warme sfeer in de Franse school. Graag behouden.
K. Blokker
Waalwijk
ze hebben ook plichten!
Zonder cultuur minder coherentie binnen de stad en bewoners!!
Rob Welschen
| This discussion has been closed. |