Tegen uitbreiding beroepsvisserij Haringvliet

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Tegen uitbreiding beroepsvisserij Haringvliet.


Gast

#51

2014-05-27 20:12

Behoud het haringvliet voor recreatie.
Henk van Gerwen
Gast

#52 Nederlandse regering wordt eens wakker

2014-05-29 18:13

Waarom steeds meer toegeven aan de Nederlandse beroeps(stroperij)visserij. Er is al zoveel naar de Filistijnen geholpen (ik noem alleen maar het IJsselmeer). Nederland kan het sportvis-land-nummer-1 van Europa zijn als er een totaal Catch & Release wordt ingevoerd. Dit maakt de controle eenduidig en eenvoudig. De economie zal er wel bij varen, denk hierbij aan hotels, b&b's, hengelsport- en watersportwinkels (boten, kajaks etc.), visgidsen. Gewoon aan de grens een visvergunning kopen voor heel Nederland en klaar zijn we.
Alle beroeps(stroperij)visserij van het binnenwater af en bij voorkeur ook 5 km uit de kust, maar dat is ongetwijfeld een brug te ver, maar wel iets waarnaar we moeten streven met z'n allen.


Gast

#53

2014-06-02 07:32

Prima initiatief.Ik hoop dat het nog te redden is.

Gast

#54

2014-06-08 13:37

Ik vind dit een erg goede zaak.Vaak wordt door 1 beroepsvisser het plezier van heel veel hobbyvissers om zeep geholpen.Plus dat de hengelsport vele malen meer geld opleverd dan de beroepsvisserij.

Gast

#55

2014-06-10 18:27

Na het leegvissen van het Ijsselmeer is het nu de beurt aan het Haringvliet. Schande! Hulde voor de petitie tegen dit waanzinnige besluit.

Gast

#56

2014-06-11 08:38

Leg beroepsviserij aan banden, de lol voor heel veel sportvissers wordt bedorven.
Het Ijselmeer is al leeggevist, dit gaat ook gebeuren met het Haringvliet.

Nee tegen Zegenvergunning!!!

Gast

#57

2014-06-11 14:58

Het is voor mij al een aantal jaren meer dan onbegrijpelijk dat de overheid zit te slapen voor wat betreft de visstand in de Nederlandse wateren.
De beroepsvisserij heeft in een rap tempo de visstand in zijn algemeen naar level bijna leeg gebracht. Dit was te verwachten en dus ook te voorzien na de bekend making van de paling stand met de bijbehorende maatregelen. 4 jaar mag er beperkt op paling gevist worden en zie na 4 jaar wat er met de schupvisstand gebeurt is.Als sportvisser heb je het nakijken en zie je met lede ogen aan wat het beroep aanricht. Daarnaast staat het economische belang van de beroepsvisserij niet in verhouding met de sportvisserij.Kortom een schande dat dit alles mogelijk is en als zo vaak wordt men wakker als het te laat is.Ik hoop met deze petitie de overheid wakker te schudden nu het nog mogelijk is en hopelijk niet te laat is.

Gast

#58

2014-06-22 08:42

Het Haringvliet is voor de sportvisserij een geweldig water. Dit sportviswater zal om zeep gebracht worden als men de beroepsvisserij toelaat. Dit mag men absoluut niet toestaan!
Aub "Sportvisserij Nederland" doe hier iets aan!!Laat dit niet gebeuren!

Gast

#59

2014-08-02 18:09

Ikzelf ga al 20 jaar vissen in het haringvliet en het Zoommeer. Ongeveer zes jaar geleden werd op het Zoommeer vergunning verleend aan de beroepsvisserij om gericht op snoekbaars te vissen. Tot zes jaar geleden waren dagvangsten van meer dan 20 snoekbaarzen en grote baarzen (met de bellyboat) de normaalste zaak, met uitschieters van het dubbele op goede dagen. Sedert zes jaar zijn de vangsten catastrofaal verminderd tot op een huidig absoluut dieptepunt, en dit bij iedereen (voor zover er nog iemand moeite doet om daar te gaan vissen). Het helderder worden van het water wordt als reden opgegeven voor de ineenstorting van de snoekbaarspopulatie. Mogelijks dat dit meespeelt maar het betreft een water met zeer grote dieptes waar de snoekbaars zich kan terug trekken. Bijkomend zijn de vroegere 40+ baarzen nu vervangen door een overvloed aan soortgenoten van amper 20 cm. Het zou mij hier te ver leiden om op een ernstige manier op de problematiek in te gaan. Ik heb zelf een aantal opleidingen visstandbeheer gevolgd bij de voormalige OVB evenals bij de Vlaamse Overheid en ik ben 12 jaar professioneel actief geweest bij de Vlaamse visserijdienst. Ik ben me ervan bewust dat men niet te vlug overhaaste conclusies mag trekken, maar ik vind dat men de problematiek in het Volkerak/Zoommeer eerst zeer goed moet analyseren (het IJselmeer is al een oud en vertrouwd zeer) voordat men ook nog eens het haringvliet teloor laat gaan. Het natuur-en waterbeleid in Nederland is voor mij en vele anderen altijd een voorbeeld geweest, onbegrijpelijk waar men de laatste jaren mee bezig is.

Gast

#60

2014-08-13 06:55

zit zelf in bestuur hoekse waard,visstanden lopen al jaren terug ,beroep vissers handelen met iedereen
om de vis aan de man te brengen,veel vis gaat naar het buiten land ."winde,voorn enz "
Zelf sportvisserij is akkoord gegaan met vooral roofvis in de beneden rivieren. diep triest
Ga zo door met deze actie

Gast

#61

2014-08-17 12:34


Zoals bij ons in Vlaanderen wordt de sportvisser steeds meer aan banden gelegd door wetten en beperkingen allerhande. Als bestuurslid van de VVHV, doen wij verwoede pogingen om onze sport te promoten en onze mogelijkheden te vrijwaren.
Wij zitten al jaren met vangstbeperkingen zowel op zoet als zoutwater en terecht wij zijn sportvissers ... wij sportvissers zouden de oorzaak zijn dat sommige vissoorten met uitsterven bedreigd zijn, terwijl de beroepsvisserij alle wetten aan hun laars lapt ...Nederland volgt nu vanaf vorig jaar ook de Europese richtlijnen inzake vangstbeperking op zee,goed initiatief. Maar waar is de logica als ze de beroepsvisserij meer mogelijkheden gaan geven. Wij sportvissers houden ons aan de regels....de grote jongens gaan nu een gans opgebouwd visbestand wegrukken...een schande. Hopelijk doet deze petitie de ogen open gaan bij jullie beleidsmensen. Wij streven in Vlaanderen naar medebeheer,een samenwerking met de overheid...dit is de enige oplossing voor ons sportvissers om onze hobby veilig te stellen naar de toekomst toe. Van mij krijgen jullie alle steun met de actie....hopelijk leverd het resultaat op.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-08-18 15:37



Gast

#63

2014-08-18 15:38

bij deze ook mijn steun


Gast

#64

2014-08-18 18:50

Commerciële visserij binnenwateren moet alleen als natuur het zelf niet aan kan

Gast

#65

2014-08-19 06:12

Ik vis elke dag op het haringvliet ik hoop elke dag op een mooie vis zou zonde zijn als ik heel de dag voor niks zit en me lens betaal aan vergunningen en visspullen/aas zonde van die prachtbeesten als ze terecht komen in netten en verwerkt worden tot vismeel voor kattenvoer ofzo

Gast

#66

2014-08-19 17:31

Dit zou een verschrikkelijk veel invloed hebben op alle waterdieren van het haringvliet en andere omliggende wateren. We moeten gewoon stoppen met alles maar wegvangen en doodmaken in dit land voor een paar rotcenten die ook nog richting Oost Europa gaan. Ik haal pas adem als dit word stopgezet.

Jeroen eijssens

Gast

#67

2014-08-19 18:24

Je hebt helemaal gelijk Collin

Gast

#68

2014-08-19 19:29

Wij moeten overal een vergunning kopen en de beroeps visserij kan het er zo maar uithalen, heb je een ondermaatse vis die geslikt heeft en je neemt hem mee,krijg je een prent,de beroepsvisserij haalt tonnen ondermaatse vis naar boven,wat meteen als vismeel word verwerkt, ze maken alles kapot kijk maar naar het ijselmeer.

Gast

#69

2014-08-20 10:54

Hopelijk wordt het beroep verstandig en stoppen ze om verder te gaan in de recreatieve sector waarin meer te verdienen is dan in hun huidige job!

Gast

#70

2014-08-20 18:01

Het kan en mag niet gebeuren dat ook dit water weer leeggevist wordt door het beroeps het draait alleen maar om geld bij die hebbers en als er dan niks meer te vangen is maar weer klagen of aankloppen bij de overhead dat ze weer gesteund moeten worden of uigekocht van onze belasting centen

Gast

#71

2014-08-31 17:22

IJsselmeer is een goed voorbeeld zoals het niet moet !
Ik wil dat mijn kleinkinderen later ook nog een snoekbaarsje in het Haringvliet kunnen vangen , en natuurlijk terug kunnen zetten !
Ook een meeneemverbod van vis voor de sportvisser vind ik daarentegen wel terecht !

Gast

#72

2015-03-17 11:58

Omdat de beroepsvissers de wedstrijdvisserij kappot maken heb ik getekend

Gast

#73

2015-03-17 12:48

omdat ik een sportvisser ben natuurlijk

Gast

#74

2015-03-17 13:23

Omdat ik tegen beroepsvisserij bent

Gast

#75

2015-03-17 13:28

Omdat het gewoon asociaal is wat er met die staande wanden word weggeroofd. Het is tijd om in actie te komen!