Tegen uitbreiding beroepsvisserij Haringvliet

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Tegen uitbreiding beroepsvisserij Haringvliet.

Peter

#1

2014-05-14 10:27

Heel goed initiatief dit. Een duurzame visstand begint bij de hengelsport!
Peter

#2 Goede actie, allemaal tekenen!

2014-05-14 10:28

Goed initiatief dit mannen. Een duurzaam visstandbeheer begint bij de hengelsport!

Anonymous

#3 Prima actie!

2014-05-14 12:01

Goed initiatief! Ik denk alleen dat het probleem zich verder strekt dan alleen het haringvliet. het gaat naar mijn mening om de benedenrivieren, het Haringvliet en het Hollands Diep. Het wordt hoogtijd dat er een VBC wordt opgericht die strikt alle gemaakte afspraken gaat naleven en dat er regels worden gemaakt waarop kan worden gehandhaafd. Mijn verzoek zou dan ook zijn om de petitie te wijzigen en te tekenen voor het verbod op zegenvisserij en de oprichting van een duurzaam visserijbeleid met quota die zijn vastgesteld op wetenschappelijk onderzoek.


Gast

#4

2014-05-14 12:07

Ik woon ijn Lelystad bijna aan het IJsselmeer en heb ervaren wat het is als de beroepsvisserij met zegen en staand want zich kan "uitleven".
Het IJsselmeer en het Markermeer( Gooimeer) zijn kapotgevist.
We gaan nu helemaal naar het Hollands Diep en het Haringvliet ( catch and release!!)Daar mag NIET gebeuren wat op het IJsselmeer is gebeurd

Gast

#5

2014-05-14 12:08

Een water als het Haringvliet moet in al zijn pracht en praal blijven ! Wij sportvissers hebben er veel plezier aan ! En dat mag niet stoppen door de beroepsvisserij !


Gast

#6

2014-05-14 12:08

Is deze grootschalige toestemming tot uitbreiding van de "zegenvisserij" geen gevolg van het tegenwerken door onze belangenorganisaties van de Sportvisserij betreffende de plannen van onze Overheid van het "ruimen" van alle witvis in onze rivieren en kanalen teneinde aan de EU richtlijnen v.w.b. de verplichte waterhelderheid, te voldoen?
Ik kan me namelijk niet één andere gegronde eco- en of milieumaatregel bedenken waarom onze prachtige visrijke wateren leeggevist mogen worden voor katten- en diervoer, binnenlandse consumptie (nauwelijks) en export (grootschalig naar Oost Europese landen).

Gast

#7

2014-05-14 13:27

Ik wil het liefst een goede en duurzame visstand in het haringvliet en alle andere wateren

Gast

#8

2014-05-14 13:57

Inmiddels heb ik begrepen dat Sportvisserij Nederland keihard in actie komt. Ik stel voor dat zij deze petitie via de besturen van alle aangesloten verenigingen bij de leden laat komen. Dan zijn er in no-time tienduizenden handtekeningen.

Gast

#9

2014-05-14 14:16

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat we er met zen allen iets aan kunnen doen. Want dit kan niet!!!

Gast

#10

2014-05-14 15:13

Het zijn niet de sportvissers maar de beroepsvissers en stropers die alles leegvissen en kapot maken.

Gast

#11

2014-05-14 16:34

stop met de zegenvisserij op het haringvliet, laat de sportvissers catch and release ook genieten van een hemels viswater

Gast

#12

2014-05-14 16:40

Is zeker de moeite waard en al woon ik in Spanje vindt het voor m'n colega's sportvissers waard!!!!!
In deze tijd is beroepsvisserij in een land als Nederland NIET meer nodig de gevangen vis gaat tenslotte nog naar het buitenland ook nog pfffffff!!!!!
WAANZIN!!!!
Peter B

#13 Tegen uitbreiding beroepsvisserij Haringvliet

2014-05-14 16:52

Dit is een hele slechte zaak voor de sportvisserij. Ik vis regelmatig op het Haringvliet, Oude Maas, Merwede en het Spui. Deze wateren hebben een hele goede visstand. De vis kan er groot worden. Baarzen van 50+ zeer grote snoek en snoekbaars. Al jaren een goede roofblei stand en er wordt met enige regelmaat zelfs zeeforel gevangen om over de windes maar niet te spreken. Ik ben benieuwd hoe onze oosterburen in Duitsland die zich bezighouden met de herintroductie van zalm hier tegenaan kijken. Ik vrees dat in een redelijk korte tijd de visstand sterk uitgedund zal worden. Dit mogen we niet laten gebeuren.

Gast

#14

2014-05-14 17:32

Ik snap niet dat er na zoveel gedoe met die sluis op een kier te zetten, wat nu eindelijk geregeld is. Zo makkelijk een vergunning wordt gegeven om het wayer af te vissen met zegen. Ze maken een water zo gewoon compleet kapot.

Gast

#15

2014-05-14 18:08

heel goed initiatief, het is te gek voor woorden dat ze zulke mooie wateren de vernieling in helpen waar zoveel mensen plezier aan beleven jong en oud die beroepsvissers denken alleen maar aan de euro's en anders nergens het weegt toch niet af wat er omgezet wordt in de hengelsportbranche en het toerisme.

Gast

#16

2014-05-14 18:21

Weg met die geld wolven

Gast

#17

2014-05-14 18:46

Stop het slopen van onsen viswateren pleit voor goed beheer .laat de sportvissers . hun hobby over tien jaar nog uit kunnen voeren en de generatie na hun ook nog.teken ook petitie en stem mee en vecht ook mee

Gast

#18

2014-05-14 19:49

doodsteekvoordesportvissery.ontoelaatbaar.

Gast

#19

2014-05-14 20:59

Waarom zoveel krediet voor de beroepsvisserij, terwijl de economische waarde van de sportvisserij zoveel malen groter is!

Gast

#20

2014-05-15 05:51

Beroepsvisserij op binnenwater maakt alles kapot

Gast

#21

2014-05-15 09:47

Geen beroepsvisserij op het Haringvliet AUB!!!

Gast

#22

2014-05-15 11:45

STOP DE BEROEPS VISSERIJ

Gast

#23

2014-05-15 13:19

De overheid neemt zichzelf niet serieus. Eerst heeft ze geroepen dat er zonder goedgekeurd visplan niet meer gevist mocht worden. Nu geeft ze zelfs meer mogelijkheden om met de zegen te vissen, zonder dat er een verantwoord visplan op tafel ligt. Ik snap dat niet en kan de overheid daarom ook niet meer serieus nemen!!

Gast

#24

2014-05-15 13:31

Alles moet kapot voor de vismeel industrie en het kabinet slaapt (zoals gewoonlijk),.

Gast

#25

2014-05-15 13:40

het is mooi geweest nu, hier moet alles kapot in dit land leg die beroepsvissers ook een gesloten tijd op en zegenvisserij is niet geschikt voor onze Nederlandse wateren stoppen en wel meteen en ook geen schubvis meer naar onze buurlanden en zeker geen voorns en brasem naar Rusland hier in Nederland hebben we vis genoeg voor ons zelf laat de sportvissers ook hun hobby behouden er is al teveel kapot gemaakt in dit land.