Ik doe aangifte tegen Geert Wilders
Reactie op de berichten.
succes
Henk de Jong
Denk dat deze theorie goed zou kunnen kloppen!
Zo zie je maar weer, niemand is volledig Nederlander.
Ik ben er trots op dat ik Marokkaans-Nederlandse landgenoten heb!
Ik ben gisteren zowat ontploft! Ik ben 58 jaar oud en heb respect voor een iedere cultuur. Ik heb heel de wereld afgezworven... het is vreselijk, dat deze vent dit heeft kunnen zeggen voor de tv! Mijn opa, vader en schoonvader zouden zich omdraaien in hun graf, als zij dit zouden horen. Ik schaam mij diep als 'Nederlandse'... en ik ben woedend, woedend!
Als er een actie/manifestatie komt, loop ik mee, ik wil niet zo'n Nederland, zoals de heer Wilders ons mensen voorspiegelt. Hier moeten mensen veilig en welkom zijn en blijven en goed met elkaar om kunnen gaan.
Respect!
Marijke Mannak.
Voor mij, als autochtone Nederlander, was en is de grens bereikt wat het onderscheid maakt tussen vrijheid van mening en het pure rascisme van de uitlatingen van Wilders. Ik schaam me voor al die gasten die stonden te scanderen dat er minder Marokkanen in Nederland moeten. Nota bene door een volk wat jullie met open armen ontving toen een groot gedeelte van mijn landgenoten het " vuile" werk niet meer wilden opknappen. Wat is de volgende groep? Turken? Antilianen? Of misschien toch weer de mensen uit Oost Europa. Walgelijk.
Tijd om deze populist af te stoppen.
Succes met alle verdere acties, ik volg het met veel belangstelling en een warme sympathie.
Peter Hermkens
Ik begrijp volledig dat je vanuit dat standpunt de petitie hebt geschreven. Toch denk ik dat de petitie nóg sterker wordt door ook andere bevolkingsgroepen te betrekken in de tekst. Daarmee vergroot je mogelijk ook de "tekenbereidheid" omdat meer mensen zich aangesproken voelen. Verder wil ik je complimenteren over je mooie en respectvolle manier van strijd voeren. Op de facebook-pagina "Ik doe aangifte tegen Geert Wilders" staan soms echt afschuwelijke en haatdragende teksten. Zowel van Nederlanders als van Marokkaanse Nederlanders. Fijn dat je daarop al hebt aangegeven dat soort teksten te zullen verwijderen.
belachelijk!
Beste Saliha,
Ook al is de tekst van de petitie misschien geschreven vanuit een Marokkaans-Nederlands perspectief, dit gaat ons allemaal aan als Nederlanders. Nu zijn de Marokkaanse Nederlanders de Sjaak, volgende keer de Turkse Nederlanders of wie dan ook.
Ik ben zelf een eerste-generatie Nederlander, maar mijn voorouders zij Duits en Belgisch. Toen ik me aanmeldde voor de verplichte inburgeringscursus vertelde men mij dat ik (vanzelfsprekend!) niet mee hoefde te doen. Dat soort hypocrisie raakt ons allemaal.
Wie van zijn eigen vrijheid houdt en begrijpt hoe zwaar die is bevochten, tekent vandaag gewoon de petitie en doet aangifte. Done both!
ter inspiratie een bekend gedicht:
Toen ze de communisten kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen communist
Toen ze de vakbondsleden kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen vakbondslid
Toen ze de joden kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen jood
Toen ze de katholieken kwamen halen
heb ik niets gezegd
ik was geen katholiek
Toen kwamen ze mij halen
en er was niemand meer om iets te zeggen
uit: De dag dat je brief kwam (1988). Vertaling Petra Catz.
Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen. En niet eerder, aub.
Moge Allah je belonen voor je moed en initiatief.
Take care sister.
Volgens mij gaat dat helemaal goed komen als ik zo zie wie er allemaal ondertekenen.
Groet,
Carla
Hi Saliha,
Ik ben Nederlandse van geboorte en stoor me al jaren aan Wilders e.c., dus uiteraard heb ik getekend. Vroeger waren we een vrij en tolerant land, maar het gaat steeds verder bergafwaarts. Gisteren is Wilders een grens te ver overgegaan: ik zou niet weten hoe het OM nu niet meer tot vervolging over kan gaan.
Dus ga vooral hiermee door, succes!
Ansje
1 team 1 taak!!!