Ik doe aangifte tegen Geert Wilders
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Wordt wakker en verzet je hiertegen. Ongeacht je achtergrond.
Ik woon niet meer in Nederland, maar ben nooit weggegaan omdat ik het niet meer leuk vond. Er lagen gewoon mooie uitdagingen elders in de wereld. Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Juist nu ik in het buitenland woon, realiseer ik mij dat temeer omdat de verschillen in cultuur waarneembaar zijn. Ik hou van Nederland en ben meestal trots op het feit dat ik Nederlander ben. Meestal. Vanmorgen werd ik kotsmisselijk van wat ik op het (lokale) nieuws zag. Dat in mijn Nederland mensen zo zijn opgehitst en dat in mijn Nederland mensen zich zo hebben laten ophitsen. Het maakt me bang. Ik heb op school geleerd over haatzaaierij, over volksmennerij, over discriminatie. Opdat we nooit vergeten. Dit mag nooit meer gebeuren.
Mensen die de overeenkomsten niet willen zien, moeten de geschiedenisboeken er maar eens even bij pakken. Niet de periode 40-45 maar daarvoor, halverwege de jaren 30. Duitsland. Crisis. Angst voor de toekomst. Onzekerheid. Het opstaan van een sterke leider. Zijn retoriek. Het aanwijzen van 1 bevolkingsgroep...
Ogen open, Nederland! Het gebeurt opnieuw. Na de Marokkanen zijn het misschien de Roemenen. Of de Antilianen. Of de homo's. Of zij die anders denken. Zij die in opstand komen.
Wordt wakker en verzet je hiertegen. Ongeacht wat je achtergrond is en wat je ervaringen met andere bevolkingsgroepen zijn. Want volksmennerij is 1 van de gevaarlijkste verschijnselen in een land waar onzekerheid de grond vruchtbaar maakt voor de zaden van haat.
Re: ik ben voor uitzetting criminelen met 2 paspoorten
#331: Bezorgde Nederlander - ik ben voor uitzetting criminelen met 2 paspoorten
Je bent vrij om te schrijven wat je vindt. Maar doe dat op een forum en niet hier. Hier doen we aangifte tegen GW.
Re: de Marokaanse gemeenschap snapt het niet!!!
#684: Bezorgde Nederlander - de Marokaanse gemeenschap snapt het niet!!!
Dat is inderdaad de nuance die hij maakt. NADAT hij de hele tent heeft opgehitst. Bekijk de beelden nog eens. En nog eens. De Marokkaanse gemeenschap begrijpt het heel goed. Dit is namelijk aanzetten tot haat. Reden genoeg toch om aangifte te willen doen en om je zorgen te maken. Nee als u echt denk dat hij het echt alleen maar over criminelen heeft, dat heeft u boter op uw hoofd... Bekijk de beelden nog eens, alstublieft. En vraag u oprecht af of het totale plaatje niet zeer doet denken aan andere tijden in een ander land.
Facisme,racisme, xenofobie en alle andere vormen van discriminatie moeten worden bestreden en uitgebannen uit een fatsoenlijke democratie.
Het enige negatieve aspect van deze petitie is dat deze gevaarlijke clown nog meer aandacht krijgt,..
Adele Pattipeiluhu
Voordat wij aangiften gingen, hadden we beter met z’n allen een afspraak kunnen maken, eerst bespreken de plan van aanpak, daarna met zoveel mensen naar de politiebureau’s in groepen voor aangifte
| This discussion has been closed. |