Ik doe aangifte tegen Geert Wilders

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ik doe aangifte tegen Geert Wilders.


Gast

#2376 Re: Re: Re:

2014-04-23 08:22

#2352: - Re: Re:

'word kritisch' was in mijn schooltijd Gebiedende Wijs Enkelvoud en 'wordt kritisch' Gebiedende Wijs Meervoud. Misschien is het verschil van mening te wijten aan de zogenaamde taalvernieuwingen?

De boemerang

#2377 Re:

2014-04-23 08:29

#2375: -

"Als Geert Wilders 'allochtonen' had gezegd in plaats van 'marokkanen' dan zou het antwoord van het nederplebs waarschijnlijk niet anders geweest zijn. Wat zou echter het antwoord geweest zijn indien hij 'marokkanen' had vervangen door 'nederlandse landgenoten'? Het is immers een zekerheid dat Nederland met 17 miljoen overvol is net als de planeet met 7 miljard."

Het antwoord zou hetzelfde geweest zijn. Wilders heeft het immers over Nederlandse landgenoten (pleonasme).

De boemerang

#2378 Re: Re: Re: Re:

2014-04-23 08:35

#2376: - Re: Re: Re:

"'word kritisch' was in mijn schooltijd Gebiedende Wijs Enkelvoud en 'wordt kritisch' Gebiedende Wijs Meervoud. Misschien is het verschil van mening te wijten aan de zogenaamde taalvernieuwingen?"

De toevoeging van de 't' bij gebiedende wijs meervoud en als beleefdheidsvorm wordt inderdaad heden ten dage als archaïsch beschouwd. Wij zijn te oud voor deze wereld, naar het schijnt. Gelukkig maar, denk ik dan vaak.


Gast

#2379

2014-04-24 06:44

Vrijheid van meningsuiting heeft in mijn ogen wel degelijk een grens: die van het gewone fatsoen. Die is hier ver, heel ver overschreden.

Gast

#2380

2014-04-25 09:45

Het gewone fatsoen... wat een lachertje. Als een imam zegt dat hij vindt dat wij ons hier kleden zoals dieren, is er geen die er naar kraait. Da's dan weer niet haatdragend, zeker?

De boemerang

#2381 Re:

2014-04-25 10:33

#2380: -

"Het gewone fatsoen... wat een lachertje. Als een imam zegt dat hij vindt dat wij ons hier kleden zoals dieren, is er geen die er naar kraait. Da's dan weer niet haatdragend, zeker?"

Fatsoen is alleen een lachertje in de ogen van degene die er een lachertje van maakt.

Die imam is verantwoordelijk voor wat hij zegt. U bent verantwoordelijk voor wat u zegt, Wilders voor wat hij zegt. Bovendien vind ik de termen 'soepjurken', 'kopvodden', 'vuilniszak met bontkraagje' en dergelijke ook niet bepaald van respect getuigen. En daarom moet Wilders - en ieder ander die die termen bezigt - daarvoor ter verantwoording geroepen worden. Niets raars aan, hoor.

En, bovendien, al dat 'maar hij doet het ook' hoort toch echt wel thuis in groep 1 van de basisschool, maximaal.


Gast

#2382

2014-04-25 11:22

En wat gaan we doen? Iedereen opsluiten die iets zegt dat iemand anders niet bevalt? Ik vind het prima dat iemand eindelijk zegt dat ie minder Marokkanen wil, zolang hij geen geweld predikt. Niks mis mee. Als een politicus in Nederland zou zeggen dat er teveel Duitsers wonen, zou niemand er een probleem van maken.

De boemerang

#2383 Re:

2014-04-25 11:39

#2382: -

"Als een politicus in Nederland zou zeggen dat er teveel Duitsers wonen, zou niemand er een probleem van maken."

Nee, maar wel als hij dan vervolgens zegt dat hij ervoor zal zorgen dat ze het land uitgezet worden. En dát is nou net wat Wilders zegt.


Anonymous

#2384

2014-04-25 12:08

GOEDE PETITIE

Gast

#2385 tv

2014-04-28 15:22

Zielepootjes

Gast

#2386

2014-04-28 15:34

Alahu Akbar!!!!!

Gast

#2387

2014-04-28 15:34

Alahu Akbar! Wilders moet DOOD!!!!!!!
De boemerang

#2388 Re:

2014-04-28 18:00

#2387: -

"Alahu Akbar! Wilders moet DOOD!!!!!!!"

Nee, dat moet hij niet. Geweld is nooit een oplossing. Nooit. Een goeie vijfduizend jaren van beschreven geschiedenis zou dat toch langzaamaan duidelijk moeten hebben gemaakt.


Gast

#2389 Re:

2014-04-29 10:06

#12: -

Applaus... het is weer van hoog niveau! 

Zou toch Geert gelijk gaan geven op deze wijze!


Gast

#2390 Re:

2014-04-29 10:08

#2387: -

Voor jou is het echt wel de hoogste tijd het land te verlaten.. Min kukel.. Geef geert nu nog eens ongelijk dat hij zegt dat de buitenlanders die zich niet gedragen het land uit moeten!


Gast

#2391 Re: Re:

2014-04-29 10:10

#2383: De boemerang - Re:

En Hier vergeet je voor het gemak maar even dat hij de buitenlanders die zich niet gedragen het land uit wilt.. niet allemaal! 

Oh..word zo moe van jullie! LUISTEREN!


Gast

#2392 Re:

2014-04-29 10:12

#2379: -

Ben jij het er dus niet mee eens dat als jouw moeder beroofd word door een Marokaan, dat jij het erg vind als deze het land uitgezet word?

 

De boemerang

#2393 Re: Re:

2014-04-29 10:52

#2390: - Re:

"Voor jou is het echt wel de hoogste tijd het land te verlaten.. Min kukel.. Geef geert nu nog eens ongelijk dat hij zegt dat de buitenlanders die zich niet gedragen het land uit moeten!"

En wat doet u met al die binnenlanders, die zich niet gedragen? Eng idee hoeveel van oorsprong Nederlanders zich niet in het buitenland weten te gedragen? Willen we die echt allemaal terug? Of geldt het terugsturen alleen voor Nederland? Wat is in uw ogen 'zich misdragen'? Dit roepen, of dit doen, of het roepen dat alle buitenlanders er dan maar uit moeten, of misschien: het jarenlang op het pluche zitten, alle verantwoordelijkheid ontlopen, keer op keer mensen schofferen, geen enkele constructieve bijdrage leveren, zich rond de klok bewaking laten aanleunen die u en ik mogen betalen, kiezersbedrog, hypocrisie, politieke carrière maken omdat veel mensen te moe zijn om voor zichzelf te denken en het nablaten van one-liners een stuk gemakkelijker vinden, en noem maar op? In mij ogen is dit parasiteren op de maatschappij toch echt 'zich misdragen'.

Ja, ik geef Geert nog steeds ongelijk en zal dat blijven doen totdat Geert eindelijk eens een positieve bijdrage gaat leveren aan deze maatschappij, in plaats van deze alleen te willen ontwrichten, loze kreten te slaken, die hij toch nooit kan waarmaken, maar waardoor hij, dankzij mensen als u, wel weer vier jaren op kosten van de staat het pluche warm mag houden.

Tuurlijk zult u altijd een voorbeeld blijven vinden van een Nederlander van allochtone origine die zich misdraagt, net zoals er ook altijd minstens evenveel voorbeelden te vinden zullen zijn van 'oorspronkelijke' Nederlanders die zich elders misdragen. Maar focus je nu eindelijk eens op de overweldigende meerderheid van Nederlands met een buitenlandse afkomst die zich niet misdragen en die wel degelijk een positieve bijdrage leveren aan deze maatschappij. Met hen zul je een oplossing kunnen vinden, niet door de rotte appels te verwijderen. Want iedere appel, als die er rijp genoeg voor is, kan rot worden.

Vorm je eigen mening en herkauw niet alweer die plattitudes van een gemakzuchtige volksmenner.

De boemerang

#2394 Re: Re:

2014-04-29 10:53

#2392: - Re:

Ben jij het er dus niet mee eens dat als jouw moeder beroofd word door een Marokaan, dat jij het erg vind als deze het land uitgezet word?

Daar ben ik het in ieder geval niet mee eens. Deportatie is geen straf voor een beroving. Een straf wordt gegeven met de bedoeling dat de dader ervan leert en zich een volgende keer bedenkt. Los van de discussie of die methode werkt of niet, deportatie werkt in geen enkel geval, want de dader kan zijn daden blijven herhalen. Als we al met strafrecht werken, dan dient de dader een passende staf te krijgen en niet een paar kilometer verderop ongestraft en vrij rond te lopen.

En dat heeft allemaal helemaal niets met mijn moeder te maken, maar geldt eender wie slachtoffer is. Of bent u er zo één die de daad minder erg vindt naarmate het slachtoffer verder van uw eigen kring verwijderd is? Over Nederlandse gedragsnormen en waarden gesproken …

De boemerang

#2395 Re: Re: Re:

2014-04-29 11:01

#2391: - Re: Re:

"En Hier vergeet je voor het gemak maar even dat hij de buitenlanders die zich niet gedragen het land uit wilt.. niet allemaal!

Oh..word zo moe van jullie! LUISTEREN!"

Dan nodig ik u uit om de video, die nog steeds op YouTube te vinden is, nogmaals te bezien en te beluisteren. Wat zegt hij dan? Inderdaad: luisteren!

Juist, de nuancering komt pas de vrijdag erna, als Geert in zijn verklaring zegt dat hij nog pal achter zijn woorden staat, maar ze wel anders inkleurt en meent dat wij hadden moeten begrijpen dat hij iets anders bedoelt, dan dat hij zegt (geweldige kwaliteit voor een politicus), namelijk alleen 'de criminele, overlast bezorgende Marokkanen'.

Maar dan nog! Waarom noemt hij alleen de criminele, overlast bezorgende Marokkanen? Ieder mens met een andere afkomst hoeft niet het land uitgezet te worden als hij/zij crimineel is of overlast bezorgt? Met of zonder nuancering: de uitlating van Wilders blijft even discriminerend. En volgens de gedragsnormen, die ik met de paplepel heb meegekregen, en afgezet tegen waarden, die ik heb ervaren in de Nederlandse maatschappij, blijft discriminatie verachtelijk en verwerpelijk en dient de persoon die meent dit mogen doen ter verantwoording te worden geroepen.

De boemerang

#2396 Re: Re:

2014-04-29 11:09

#2389: - Re:

"Applaus... het is weer van hoog niveau!

Zou toch Geert gelijk gaan geven op deze wijze!"

Nee, enkel omdat één persoon dit roept, heeft Geert nog lang geen gelijk. En al riepen honderduizend personen dit, dan nog heeft Geert geen gelijk. Al is er maar één enkel persoon van buitenlandse afkomst die dit niet roept, dan nog heeft Geert geen gelijk. Ook die ene persoon mag niet zomaar gedeporteerd worden, vanwege van de daden van anderen.

Bovendien, hoe weet u of de persoon die het door u aangehaalde bericht geschreven heeft, wel een persoon van buitenlandse afkomst is? En als hij/zij al van buitenlandse afkomst is, dat dat dan een Marokkaanse afkomst is? Het is een zeer wel gekende tactiek om een anonieme, zelf verrichte daad aan een ander toe te schrijven om je gelijk te halen. Reichstag-brand, om een voorbeeldje te noemen?

Mens

#2397 Re:

2014-05-02 15:34

#2380: -

Het gewone fatsoen... wat een lachertje. Als een imam zegt dat hij vindt dat wij ons hier kleden zoals dieren, is er geen die er naar kraait. Da's dan weer niet haatdragend, zeker?

 

Doe dan ook aangifte tegen zo iemand. Wat of wie houdt u tegen?


Gast

#2398 Re:

2014-05-02 15:37

#2387: -

Alahu Akbar! Wilders moet DOOD!!!!!!!

 

Wat een bijzonder domme en onsmakelijke opmerking. U zou zich moeten schamen. onenigheid los je op met woorden, dát is het teken van een beschaafd individu.

 


Gast

#2399 Minder minder minder

2014-05-03 16:38

Wij kweken als konijnen ,dus meer meer meer en meeeer ha ha

Gast

#2400

2014-05-04 11:07

Natuurlijk doe ik aangifte !